~~ פטה כבד עוף עם צ'אטני דבש ודובדבנים ~~


 
צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו

מנה ראשונה:  פטה כבד עוף וצ'אטני דובדבנים, מוגש על בגט פריך

את הפטה הקלאסי אני מגישה במרקם נימוח במיוחד, לצד צ'אטני מתובל שמדגיש את טעמו העדין. אפשר להגיש את הפטה שלם ולצידו סכין, צ'אטני ופרוסות בגט  ואפשר להכין כריכונים מעוצבים מוכנים להגשה.
אפשר גם על חלה מתוקה. יאמי.

              

בשרי / רמת קושי בינונית / חומרים זמינים / זמן הכנה: פטה 30 דקות, צ'אטני 30 דקות, קלי 10-15 דקות.  

 
מצרכים לפטה:
500 גרם כבדי עוף צלויים
3 בצלים, קלופים ופרוסים
 1/4 כוס שמן
מלח ופלפל שחור גרוס
1.5 כוס יין אדום יבש
4 עלי מרווה
1 כפית פלפל אנגלי טחון
1/2 כפית אגוז מוסקט טחון
14 גרם ג'לטין (שקית) מושרה ברבע כוס מים למשך 10 דקות

 מצרכים לצ'אטני דובדבנים
500 גרם דובדבנים מגולענים (אפשר מצנצנת)
1 בצל קטן, קצוץ דק
1 כף דבש
1 כף שמן (סויה או קנולה)
1 כפית  חומץ בן יין (אפשר גם חומץ רגיל)
1 מסמר ציפורן
1 כוכב אניס (אפשרות)
1 תרמיל הל
1 מקל קינמון
מלח ופלפל שחור

 

מצרכים לקלי:
1 בגט או חלה
תרסיס שמן (או שמן ומברשת)
1 שן שום חצויה

 

מכינים את הפטה: מחממים את הבצלים בשמן במחבת רחבה עד שהם מזהיבים היטב, בערך 15 דקות, ומעבירים אותם לקערה של בלנדר. באותה מחבת מטגנים את הכבדים 2 דקות בכל צד, מתבלים במלח ופלפל שחור, ומעבירים לקערת הבלנדר. באותה מחבת מבשלים את היין, המרווה והתבלינים על אש בינונית, בלי מכסה, 15 דקות. מכבים. מוציאים את עלי המרווה ומשליכים אותם. מוסיפים את הג'לטין המושרה לתערובת היין ומערבבים עד להמסה מלאה.מוסיפים את תערובת היין לקערת הבלנדר וטוחנים למרקם חלק.

יוצקים את הפטה לכלי מלבני (תבנית כיכר) משומנת מעט, מכסים בניילון נצמד ושומרים במקרר. אם רוצים, אפשר להקפיא ואז יום לפני ההגשה להעביר למקרר. אפשר להגיש בכלי עצמו או להפוך אותו על כלי הגשה: לשם כך, מחממים מגבת (אפשר במיקרוגל) ומעבירים אותה מסביב התבנית כדי להקל על ההוצאה.

 

מכינים את הצ'אטני: בסיר קטן מטגנים את הבצל עם השמן והסוכר כ-10 דקות או עד שהבצל מקורמל מעט. מוסיפים את החומץ והתבלינים ומבשלים 10 דקות, בכיסוי חלקי. מוסיפים את הדובדבנים ומבשלים 20 דקות, על אש קטנה בכיסוי חלקי, תוך בחישה מדי פעם. מצננים מעט ומעבירים לצנצנת. הצ'אטני במיטבו אחרי יממה והוא נשמר במקרר יותר משבוע.

 

מכינים את הקלי: מחממים תנור ל-180 מעלות. פורסים את הבגט לפרוסות אלכסוניות ומסדרים אותן על תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה. מרססים את הפרוסות בשכבה דקה של שמן, משפשפים אותן ב-2 חצאי השום ואופים למשך 10 דקות, או עד שהן מזהיבות. אפשר להכין מספר שעות מראש ולשמור בקופסה סגורה ואף להקפיא ולחמם בתנור או על פלטה.



 

אין תגובות: