~~ קרם פלפלים אגוזים וגבינת עזים בהגשה אישית ~~

Mousse de poivrons/fromage de chevre et sa creme a la ciboulette - recette en francais plus bas



למטה קרם בטעם גמבה / גבינת עזים  / בזיליק במינון משלים ומדויק (לטעמי). המרקם יציב, חלק עם רמז דק של אגוזים, ולמעלה שמנת חמוצה רעננה שהוספתי לה גבינה בולגרית בשביל המליחות ועירית בשביל הפיקאנטיות. לדעתי זו מנת פתיחה נהדרת כשלצידה מקל בצק עלים מתובל בשומשום מלח וקצח (תודה לרבקה על הרעיון). 
~
אם רוצה, אפשר לוותר על הג'לטין, אבל אז המרקם יהיה יותר ממרחי ופחות חלק ויציב.
~
אחרי שנגמרו לי כל הכוסויות היפות שלי בבית יצקתי את הקרם לתבניות סיליקון קטנות ולאחר קירור של חצי יום אפשר היה לחלץ ולהגיש אותם ליד כיכר לחם ושאר דברים טובים. (לא הספקתי לצלם)
~

מצרכים לקרם גמבות
4 גמבות אדומות שלמות
רבע כוס שמן זית
250 גרם גבינה לבנה 5%
גליל גבינת פרומעז (200 גרם)
כף ממרח פסטו
חצי כוס אגוזי מלך
מלח ופלפל שחור
כפית ג'לטין
רבע כוס מים


מצרכים לשמנת
מיכל שמנת חמוצה 200 מ"ל
200 גרם גבינה בלוגרית מפוררת
חצי צרור עירית קצוצה

לעיטור:
 עלי בזיליק טריים

הכנה
מכינים את הגמבות: מסדרים את הגמבות בתבנית אפיה, יוצקים את שמן הזית עליהם ואופים כשעה בחום של 180 מעלות בלי כיסוי כשמקפידים להפוך צד כל 10 דקות. כשגמבות רכות, מכווצות ומעט שחומות זה הסימן שהן מוכנות.  מצננים, משליחים את הקליפות ואת הזרעים ושמים את בשר הגמבות בקערה בינונית יחד עם 2 כפות ממיצי הצליה של הגמבות שהצטברו בתחתית התבנית.
מכינים את הקרם גמבות: מוסיפים לקערה זו את הגבינות, הפסטו, האגוזים המלח והפלפל השחור וטוחנים למרקם אחיד.
מכניסים לקערה קטנה את הגלטין יחד עם רבע כוס מים ומשהים 10 דקות או עד שהג'לטין סיפח את כל הנוזלים. מחממים בבן מרי (או במיקרו בזהירות, בלי להרתיח) עד שהתערובת נהפכת לשקופה.
יוצקים עם הג'לטין המומס לתוך קערת הגמבות, מערבבים היטב ויוצקים לכוסיות עד לחצי גובה או בתבניות סיליקון קטנות. אפשר ליצוק לתוך תבנית אחת גדולה כמובן.
מכנים את השמנת ומקשטים: מערבבים היטב את כל המצרים, ומכניסים כפית מהתערובת לכל כוס.
לפני ההגשה מקשטים בעלי בזיליק טרי. מגישים קר.


 


Mousse de poivrons/fromage de chevre et sa creme a la ciboulette


Enfourner 4 poivrons rouge badigeone d'huile d'olive dans un four a 180 pour 1 heure en tournant toutes les 10 minutes. Jetter la peau et les graines et metter la chaire du poivrons dans un saladier ainsi que 2 cas du jus de cuissons.
Rajouter 250 gr de fromage blanc, 200 gramme de fromage de chevre (fromeze), 1 cas de pesto, 1/2 verre de noix du sel et du poivre et mixer.
Tremper 1 cac de gelatine dans 1/4 de verre d'eau pour 10 minutes, rechauffer jsuque ce que ce soit translucide, mettre dans le saladier et bien melanger. Metter dans des petit verres coctail  jsuque demis hauteur ou moule en silicon si vous vouler servir comme du pate.
Melanger 200ml de chamenet hamoutsa, 200 gr de fromage bulgare emiete et 1 verre de ciboulette cisele et mettre par dessus la creme de poivron.
servir frait avec de la basilik fraiche.

אין תגובות: