~~ בונבוליני סוכר ולימון / סופגניה איטלקית ~~


צילום: בועז לביא, סגנון ענת לבל
ראש חודש כיסלב, סיבה מעולה להכין סופגניות לא? אצלנו בבית מאוד מאוד אוהבים סופגניות. שנים רבות הטלתי וטו על הכנת סופגניות בבית, ובכלל טיגונים זה לא הדבר שאני הכי אוהבת (-: אבל אחרי שהכנתי פעם אחת,  זה היה לפני 8-9 שנים, הודיעו לי שאבוד לי כבר. שהם מעולם לא יקנו יותר ושהם רוצים רק את שלי. סחטנות ממש. 
עם שוקולד, עם ריבה, וגם את הגירסה הזו, המתוקה חמצמצה אהבו מאוד מאוד!
מקור הבונבוליני מאיטליה, זו סופגניה עשירה שנהוג לצפות בסוכר וכך מתקבל ניגוד מושלם בין הספוגניה הרכה למעטפת הפריכה. הקרם לימון מעטר ומשלים את הספוגניה בצורה משולמת. ט-ע-י-ם!

עזרים: נייר אפיה חתוך לריבועים של 10 ס"מ בערך.


מצרכים לבצק כ- 20 סופגניות
500 גרם קמח
50 גרם אבקת סוכר
1 כף שמרים יבשים
גרודה מלימון
גרודה מתפוז
קורט מלח
240 מ"ל חלב פושר
3 ביצים
1 כף תמצית וניל
50 גרם חמאה רכה (אך לא מומסת)

לציפוי: 2 כוסות סוכר
לטיגון: ליטר שמן

מצרכים לקרם לימוני:
200 מ"ל מיץ לימון
1 כפית קורנפלור
גרודה מלימון שלם
3 ביצים
1 חלמון
300 גרם סוכר
100 גרם חמאה חתוכה לחתיכות קטנות



מכינים את הקרם לימון המהיר
מכניסים לקערה בינונית שמתאימה למיקרוגל מעט ממיץ הלימון יחד עם הקורנפלור ומערבבים עד לקבלת מרקם אחיד. מוסיפים את שאר מיץ הלימון ושאר המצרכים ומערבבים היטב.
מכניסים למיקרוגל ומחממים ל- 30 שניות. מפסיקים את הפעולה, מערבבים במטרף ומחממים שוב למשך 30 שניות.  מפסיקים את הפעולה, מערבבים במטרף ומחממים שוב למשך 30 שניות, ממשיכים באותו אופן עד שהמרקם שמתקל הוא סמיך כשל תחינה גולמית, זה לוקח בין 10 ל- 15 פעמים, תלוי בעוצם המיקרגל. מוסיפים את החמאה, מערבבים, מעבירים את הקרם לשקית זילוף בעלת צנטר כוכב ושומרים במקרר.

מכינים את הבצק:
מכניסים לקערה גדולה את הקמח, אבקת הסוכר, השמרים, המלח וגרודת ההדרים ומערבבים.
יוצרים גומה במרכז ושמה בה את החלב, הביצים ותמצית הווניל ולשים 3 דקות. מוסיפים את החמאה כפית אחר כפית, תוך כדי לישה, למשך 10 דקות, עד שהבצק רך, גמיש, מבריק ונפרד מהדפנות. מכסים את הבצק ונותנים לא לתפוח עד להכפלת הנפח, בערך שעתיים (אפשר לשמור במקרר לילה שלם).
מעבירים את בצק למשטח מקומח ומרדדים אותו לעובי 2 ס"מ. קוצרים ממנו עיגולים בכותר 7 ס"מ ומעבירים אותם לריבוע של נייר אפיה. נותנים לבצק לתפוח כחצי שעה או עד שהם תפוחים וקלים.

מטגנים ומצפים:  
מפזרים את הסוכר בכלי שטוח ושומרים בצד.
מחממים שמן בסיר רחב עד שהוא מגיע לחום בינוני, מרימים ריבוע נייר שעליו מונח הבצק, מכניסים אותו לשמן ומשליכים את בנייר (נוח להשתמש במלקחיים), מכניסים באותו אופן עוד בצקים בלי לצופף, מכסים את הסיר ומטגנים עד שהצד התחתון זהוב. הופכים לצד השני ומטגנים ללא מכסה עד להזהבה.
בעזרת כף מחוררת מוציאים את הבומבוליני לנייר סופג ומיד אחר כך טובלים אותם בסוכר שבקערה ומצפים אות היטב מכל צד.

בעזרת סכין חדה יוצרים פתח בחלק העליון של הבומבוליני, לעומק, וממלאים בו בקרם הלימון.

אין תגובות: