~~ טאג'ין עוף אגסים ודבש + הכנה של לימון כבוש ביתי מהיר ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל

בשרי / דרגת קושי קלה / חומרים זמינים / זמן הכנה כ- 50 דקות.


העוף מבושל בתערובת של בצלים מקורמלים, תבלינים אופייניים למטבח המרוקאי ואגסים בסירופ. מתקבלת עוף רך שנופל מהעצם בטעם מתוק ופיקאנטי יחד. ללימון הכבוש שמוסיפים לתבשיל תפקיד חשוב – הוא מאזן את המתיקות ונותן עוד רובד של טעמים. בהמשך הנחיות על הכנת לימון כבוש ביתי בשיטה מהירה.


8 שוקי עוף (או חלקים אחרים)
1/4 כוס שמן
2 בצלים פרוסים
1 כפית קינמון
1 כפית כורכום
1 כפית פפריקה מתוקה
1 כפית ז'ינז'ביל יבש
4 עלי דפנה
1 לימון כבוש חתוך לשמיניות (אפשרות)

אגסים
4 אגסים
1/2 כוס מים
3 כפות דבש
1 כפית מי פריחת תפוזים (מי זהר)
1 כף שומשום קלוי

מכינים את העוף:מכניסים לסיר רחב את השמן, הבצלים, העוף והתבלינים  ומטגנים את הכל יחד עד שהעוף שזוף היטב והבצלים רכים מאוד, בערך 30 דקות. מוסיפים 1/2 כוס מים ואת הלימון הכבוש, מכסים את הסיר ומבשלים על אש קטנה 30 דקות או עד שהעוף מוכן.
בינתיים מכינים את האגסים: חותכים את האגסים לרבעים (אם קליפת האגסים דקה ועדינה אין צורך לקלף אותם), מסלקים את הגרעינים ושמים אותם בסיר בינוני יחד עם המים והדבש. מכסים ומבשלים על אש קטנה כ-20 דקות תוך היפוך מזדמן של האגסים. מפזרים מעל האגסים את מי פריחת התפוזים, מערבבים בעדינות ומכבים את האש.
מרכיבים את המנה ומגישים: מעבירים לכלי הגשה את העוף יחד עם הבצלים המקורמלים, מפזרים בין חלקי העוף את רבעי האגסים, יוצקים מעל הכל את הסירופ של האגסים, מפזרים את השומשום ומגישים.

לימון כבוש ביתי – השיטה המהירה
2 לימונים חתוכים לשמיניות
מיץ מלימון שלם
1/2 כוס מים
2 כפיות מלח
מכניסים את כל המצרכים לכלי ומערבבים אותם. מכניסים את הכלי לתנור המיקרוגל (בלי כיסוי) ומפעילים אותו למשך 2 דקות. מערבבים את הלימונים ומפעילים שוב למשך 5 דקות, מערבבים שוב ומפעילים לעוד  8 דקות. אחרי קירור מלא הם מוכנים לאכילה.


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

הי מרילין !
נהנת תמיד לקרוא ולנסות!
איך מכינים לימון כבוש אם אין לי מיקרוגל?
אשמח לנסות !