~~ מאפה פריך מגולגל ממולא בחלוות שקדים ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


פרווה / דרגת קושי בינונית / חומרים זמינים / זמן הכנה כ- 30 דקות, כולל אפיה.

השקדים שבמילוי עוברים תהליך מיוחד שמעניק למאפה טעם שאין דומה לו: מטגנים את השקדים בשמן כדי להקנות להם פריכות ולהדגיש את טעמם ואחר כך טוחנים אותם יחד עם אבקת סוכר. תחילה השקדים נהפכים לאבקה ולאט לאט, תוך כדי טחינה, הם הופכים למשחה נהדרת במרקם של חלווה – אבל משקדים.

את המאפה הכנתי לראשונה בראש השנה, כולם מאוד מאוד אהבו אותו, ומאז כמעט כל שבת אני מכינה אותו שוב. הוא נשמר נהדר במקרר, נשמר פריך, ממש מעדן.
לשבת הזו, לכבוד חמותי שבאה להתארח אכין אותו שוב, היא אוהבת את הטעמים האלה, אני בטוחה שהיא תהנה, וגם אנחנו, על הדרך.

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


ל- 6 מאפים
6 דפי פילו מופשרים
מעט שמן להברשה (או תרסיס שמן)
2 כוסות שמן לטיגון השקדים
250 גרם שקדים קלופים
1/2 כוס אבקת סוכר
1/2 כפית קינמון
לגימור:
1/4 כוס דבש
1 כפית מי פריחת הדרים (מי זהר)
חופן מקלות שקדים


מכינים את המלית:
מטגנים את השקדים בשמן עד שהם מזהיבים (לא מתרחקים, הטיגון עורך דקה או שתיים), מסננים אותם, מניחים אותם על נייר סופג ומקררים. מכניסים לקערת מעבדת מזון בעל להב פלאדה את השקדים המטוגנים, אבקת הסוכר והקינמון וטוחנים עד לקבל מרקם משחתי, התהליך לוקח בערך 10 דקות.
אוספים את השקדים לכדור, מחלקים אותו ל- 6 חלקים ושומרים את החלקים בצד (אפשר להכין את השלב הזה מראש ולשמור את המלית במקרר עד שבוע).

ממלאים ואופים:
מחממים תנור ל- 180 מעלות, מרפדים תבנית אפיה בנייר אפיה.
לוקחים דף פילו, מסדרים אותו לרוחב על משטח עבודה ומברישים אותו בשמן. לוקחים חלק אחד ממלית השקדים, מעצבים אותו לנקניק ארוך ומסדרים אותו לכל אורכו של הבצק, בחלק התחתון.
מגלגלים את הבצק מלמטה עד מעלה, עם המלית בפנים עד ליצירה של גליל דק וארוך, מסובבים את הגליל סביב עצמו לצורת נחש, מברישים אותו במעט שמן ומעבירים אותו לתבנית האפיה. מכינים באותו אופן את שאר המאפים, ואופים אותם עד להזהבה יפה, בערך 20 דקות.

מצפים ונהנים:
מחממים את הדבש עם מי פריחת ההדרים, מברישים בו את המאפים, מפזרים מעליהם את השקדים ומגישים. אפשר להכין את המאפים מראש ולאכול אותם קרים או מחוממים. 

אין תגובות: