~~ וושרין קוקוס: גלידת קוקוס קיפודית בשילוב נשיקות ~~

 VACHERIN
צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל

וושרין (vacherin) הנו קינוח המשלב גלידה ומֵרַנְג (נשיקות).
לרוב מגישים אותו שכבות שכבות, כלומר גלידה המופרדת בשכבות של מרנג אך הפעם בחרתי בעיצוב שמח יותר: את הגלידה יוצקים לתבניות חצי כיפה (עדיף מסיליקון) וכשהיא קפואה לגמרי מחלצים אותה מהתבניות מדביקים לה נשיקות בשני צבעים. 
בקינוח זה לנשיקות תפקיד כפול. אלו שהדבקנו על הגלידה תורמים למראה המיוחד ומוסיפים מימד פריך לקינוח ואלה שריסקנו והוספנו לגלידה בפנים תפקידם לרכך את הגלידה על מנת שתתקבל רכה יותר, קרמית יותר (תכרו את הטיפ כשתכינו גלידה ביתית אחרת!!).

עכשיו תגידו לי שהם לא יצאו מהממים!
(-:


צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל
מצרכים לנשיקות
4 חלבונים
280 גרם אבקת סוכר
קורט מלח
80 גרם קוקוס
אם רוצים: מעט צבע מאכל ורוד

מצרכים לגלידה
400 מ"ל קרם  קוקוס
250 מ"ל שמנת מתוקה (אפשר פרווה)
אפשרות: 4 טיפות תמצית קוקוס
100 גרם סוכר
2 חלמונים
250 מ"ל שמנת מתוקה מוקצפת (אפשר פרווה)
1 כוס נשיקות מפוררים (מהמתכון הנ"ל)

מכינים את הנשיקות

מחממים תנור ל- 100 מעלות מרפדים 2 תבניות אפיה בנייר אפיה, מכינים שקית זילוף עם צנטר עגול חלק בכותר 1/2 ס"מ בערך. מקציפים את החלבונים תוך כדי הוספת הסוכר והמלח. כשנוצר קצף יציב מאוד מכבים את המערבל, מוסיפים את הקוקוס ומקפלים אותו פנימה, ואם רוצים מוסיפים מעט צבע מאכל (ג'לי או אבקה) ומקפלים גם אותו בתוך הקצף.  מעבירים את הקצף לשקית זילוף ומזליפים נשיקות קטנות. אופים למשך 4 שעות או עד שהן יבשות וכבר לא נדבקות לנייר. את הנשיקות אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור אותם בקופסה אטומה. לוקחים כוס וחצי נשיקות, בעזרת הידיים מפוררים אותם לפירורים גדולים ושומרים אותם בצד לשילוב בגלידה (רשום שם כוס אחת, כיוון שאחרי ריסוק הנפח שלהן קטן)

טיפ: אם רוצים ליצור נשיקות בשני צבעים (למשל לבן וורוד, כמו בצילום), נזדקק ל- 3 שקיות זילוף: לשקית אחת נרכיב צנטר חלק קטן ונמלא אותה בקצף צבע ורוד ולשקית השניה נרכיב גם צנטר קטן ונמלא אותה בקצף טבעי, בלי צבע (כלומר לבן).
את שתי השקיות האלה נכניס לתוך שקית זילוף שלישית בעלת צנטר בגודל של 1/2 ס"מ. כשנתחיל לזלף, שני הצבעים יתנקזו לתוך הצנטר הגדול וכך ייווצר זילוף בשני צבעים.


מכינים את הגלידה:
מכניסים לסיר בינוני את החלב קוקוס ואת השמנת המתוקה ואם רוצים את התמצית קוקוס, ומחממים על אש קטנה.
במקביל טורפים ידנית בקערה קטנה את הסוכר והחלמונים עד התערובת מבהירה מעט.
יוצקים מחצית מהשמנת החמה על הביצים וטורפים היטב, מעבירים את כל התערובת לסיר, מבשלים על אש בינונית תוך כדי ערבוב תמידי עד שהתערובת מסמיכה, בערך 10 דקות: מכניסים כף לתוך התערובת, מוציאים אותה, מעבירים אצבע במרכז הכף ובודקים אם השביל שנוצר נסגר או נשאר מופרד. אם הוא נוטה להיסגר סימן שיש לבשל אותו עוד מעט. אם הוא נשאר מופרד, הקרם מוכן. נותנים לתערובת להתקרר לגמרי. מקפלים את הקצפת ואת כוס הנשיקות המפוררות, יוצקים את התערובת לתבניות ומקפיאים הקפאה מלאה, בערך 12 שעות. 

מחלצים את הגלידה מהתבניות, מרטיבים אותם במעט מים בעזרת מכחול ומדביקים את הנשיקות (הן נצמדות בקלות). מגישים מייד או שומרים במקפיא עד להגשה.


רוצים גירסה פשוטה יותר ליהנות משילוב הטעמים? פשוט יותר: מכינים את הגלידה כמתואר, מפוררים בה נשיקות קנויות ומעבירים להקפאה בכלי גדול. מגישים בגביע עם נשיקות מעל, ועם רוצים, מעט קוקוס קלוי.

אין תגובות: