~~ ארטיק מלון דובדבן 100% טבעי, 100% פרי, 100% טעים ~~

 
צילום: בעז לביא, סגנון ענת לבל


הסוף לארטיקים רווי טעמים מלאכותיים וצבעי מאכל, קבלו סידרה של שלגונים על בסיס פירות טריים 100% טבעיים, מרעננים במיוחד, טעימים מאוד ומשובצים בחתיכות של פירות. פינוק מדהים לגדולים ולקטנים.

המיכל: לצורך הצילום השתמשתי בתבניות מיוחדות שהשאילה לי חברתי הקונדיטורית מלכי אדלר, אך למעשה ניתן להכין את הארטיקים בתבניות בצורות וגדלים שונים הנמכרות בחנויות לכלים חד פעמים ויתרה מכך, כל מיכל אישי יעשה את העבודה, זה יכול להיות תבנית מאפינס חד פעמית מקרטון צבעוני, מיכל של יוגורט או מעדן, כוס חד פעמית קטנה או גדולה ועוד.
יוצקים את התערובת במכלים הקטנים, לא ממלאים עד הסוף כיוון שנוזלים מגדילים את נפחם בזמן ההקפאה, אחרי חצי שעה הקפאה מכניסים למרכזם מקל ארטיק שקונים בחנויות לכלי כתיבה או חנויות יצירה ואחרי שהם קפואים לגמרי משליחים את המיכל ונשארים עם ארטיק טעים ומפנק. אם הארטיק מסרב לצאת מהמכל טובלים אותו לשנייה או שתיים בכוס עם מים חמים והוא כבר יצא מאליו.

הטעם: הדמיון והמלאי הם הבסיס  ליצירה של שילובים שמחים וצבעוניים, והכלל הוא להשתמש ככול האפשר בפירות עונתיים וטריים.
הצעתי כאן דוגמה אחת של שילוב שאוהב אצלי בבית אבל תרגישו חופשיים להתנסות בסוגים אחרים "מכל הבא ליד",  אני מאמינה שאין טעויות כשמדובר בפירות העונה.
הסוכר: היתרון הגדול בהכנה של שלגונים מעשה בית הוא השליטה ברמת המתיקות הרצויה. ישנם פירות מתוקים מספיק שאין צורך כלל להוסיף להם סוכר, ויש פירות שאפשר להמתיק אותם רק מעט כדי להדגיש את טעמם, ולכן אני ממליצה להתייחס לכמות הסוכר שנקבתי במתכונים כהמלצה בלבד: אחרי שמחית הפרי מוכנה תטעמו, והחליטו בעצמכם כמה סירופ תרצו להוסיף לה, ורק קחו בחשבון שהקפאה מחלישה במעט את המתיקות.

ישנם שלושה סוגי מלון עיקריים הנמכרים בישראל הנבדלים בצבעם ובמתיקותם: הקנטלופ שקליפתו כתומה, בשרו כתום והוא מתוק מאוד, הגליה שהוא ירוק מבחוץ ומבפנים וטעמו כשל דבש, והעוגן שקליפתו כתומה, בשרו ירוק בהיר טעמו פחות מתוק משל האחרים. החליטו על כמות הסוכר שברצונכם להוסיף למחית הפרי אחרי שתתרשמו מהמתיקות של המלון שלכם.


תכלס
1 מלון בינוני

1 כוס דובדבנים ללא חרצנים (אפשר טריים, קפואים או משומרים בסירופ)

100 גרם סוכר

4 כפות מים

מיץ מחצי לימון

קולפים את המלון, מסירים את הזרעים ומרסקים אותו למחית חלקה. מסננים אותו (לשיפור המרקם, לא חובה) ומעבירים את המיץ הצלול לקערה. מבשלים יחד את הסוכר והמים עד שכל הסוכר נמס והוא נהפך לסירופ, מוסיפים את הסירופ למלון, מוסיפים גם את מיץ הלימון ומערבבים. יוצקים את המיץ למכלים, מפזרים ביניהם את הדובדבנים, ומקפיאים לחצי שעה.  מכניסים למרכז המכלים מקל ארטיק ומקפיאים שוב להקפאה מלאה.
 
 

אין תגובות: