~~ תפוח אדמה "מדורה" עם שווארמה פרגיות ~~


צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל
את ה"סוד" לתפוחי האדמה בטעם של מדורה קיבלתי מאימא שלי. אמא שלי באופן כללי לא אוהבת אוכל ברוטב, לא להכין אותם ולא לאכול, ועם הזמן היא פיתחה מתכונים מיוחדים מאוד - שהמחנה המשותף שלהם זה בישול ללא נוזלים. המאכלים שלה, גם ירקות, גם עופות, בשרים ועוד, תמיד מתקבלים מאוד עסיסיים, עם טעם מאוד מרוכז, וכל מי שאוהב אוכל צלוי, או "על האש" ימצא כאן את מבוקשו, זה בדיוק התוצאה המתקבלת.
 
ביקשתי מאימא שתסביר לי אך היא מכינה את התפוחי האדמה המיוחדים שלה, הוספתי להם חתיכות קטנות של פרגיות שטיגנתי ותיבלתי כמו שמתבלים שווארמה, והשילוב בין שניהם יצא מאוד טוב, אמא אהבה וגם אנחנו.
 
כמובן שאפשר להכין רק את התפוחי האדמה ולהגיש אותם לצד מנה אחרת בשרית או חלביים, וכמובן שאפשר להכין את השווארמה פרגיות ולהגיש אותו בפיתה, ליד אורז או קוסקוס. כל האפשרויות נכונות, שני המתכונים מצוינים. תהינו!
6 מנות
6 תפוחי אדמה גדולים
500 גרם פרגיות חתוכות לרצועות
1/4 כוס שמן
2 פלפלים ירוקים לא חריפים חתוכים לרצועות
1 פלפל ירוק או אדום חריף קצוץ
2 בצלים חתוכים לחצאי טבעות
1/2 כף כמון טחון
1/2 כף כורכום
1/2 כף פפריקה מתוקה
1/2 כף אבקת מרק עוף
להגשה: כוסברה קצוצה
מכינים את תפוחי האדמה:
מדליקים תנור אפיה לחום של 200 מעלות. שוטפים את תפוחי האדמה, מייבשים אותם ומניחים ממש על תחתית התנור, ללא תבנית. אופים אותם כשעה אוד עד שסכין נכנסת פנימה בצורה חלקה. מדי פעם הופכים את תפוחי האדמה בעזרת כף עץ.
מכינים את השווארמה פרגיות
מחממים את השמן בסיר רחב, מטגנים בו את הבצלים והפלפלים עד שהם מזהיבים היטב ומוציאים אותם מהסיר לכלי אחר כדי לפנות מקום. שמים את הפרגיות בסיר, מוסיפים את התבלינים ומטגנים  10 דקות על אש גבוהה. מחזירים את הירקות לסיר, מערבבים, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים יחד 5 דקות.
מגישים:
פותחים מעט את תפוחי האדמה מלמעלה, ממליחים אותם, ועורמים עליהם מתערובת הפרגיות, מפזרים מעט כוסברה קצוצה ומגישים חם.

אין תגובות: