~~ דונאטס בציפוי ורוד חגיגי ~~

צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
 

עד לפני כ- 10 שנים לא הסכמתי להכין סופגניות, זה היה ניראה לי דבר טרחני, ומי בכלל אוהב סופגניות? (את זה אמרתי אחר שיצא לי לטעום סופגניות שחלקו במסיבות של הילדים). אבל אחרי שניסיתי פעם אחת להכין (אחרי שממש הכריחו אותי) הבנתי שסופגניות זה יכול להיות דבר מאוד טעים (אני עדיין לא אוכלת סופגניות, אבל מבינה שאפשר לאהוב). 
 
אותו דבר קרה עם הדונאטס, עד שלא דחקו בי בבית לא ניסיתי להכין אבל כשהכנתי...כשהכנתי...פשוט כבר לא וויתרו לי. באירוסין של ביתי, כשנכנסה לדירתה החדשה, כשיצאה שן חדשה לקטן, כשנפלה שן ראשונה למתוקה ועוד. פעם בציפוי שוקולד, פעם בציפוי וניל. פשוט לא מוותרים לי.
 
במתכון הזה, שהוא הקבוע שלי, אני משלבת שמן זית בבצק. שמן הזית שבבצק תורם לא רק למרקם קליל של המאפה אלא גם מעניק ניחוח נהדר. המתכון עושה שימוש בראש עיסה, דבר המקנה לדונאטס טעם מוצלח במיוחד.
שימו לב לשיטת העבודה, על מנת לשמור על צורתו היפה של המאפה:  גוזרים מראש נייר אפיה לריבועים בגודל של 10 ס"מ (בערך 30) וכשקורצים את הדונאטס מעבירים אותם מיד אל הנייר. לכל דונאטס נייר משלו. כשהדונאטס תפחו והשמן מוכן, מרימים את הנייר יחד עם הדונאט ושמים אותו בשמן. אחרי מספר שניות, כשהמאפה כבר מיוצב, מסירים בעדינות את הנייר שמתחתיו בעזרת מלקחיים ומשליכים אותו.
 
 
חלבי (אפשר גם פרווה) / דרגת קושי קלה / חומרים זמינים / זמן הכנה כולל 15 דקות
 
מצרכים לבצק (בערך 30 דונאטס)
400 גרם קמח
1 כף שטוחה שמרים יבשים
30 מ"ל מים פושרים
25 גרם אבקת סוכר
50 מ"ל שמן זית
1 כף ברנדי
1 ביצה
1/2 כף מלח
120 מ"ל חלב (אפשר גם חלב סויה)
 שמן לטיגון עמוק (כליטר)
 
לציפוי:
200 גרם אבקת סוכר
2 כפות חלב חמים (אפשר גם מים חלב סויה)
50 גרם חמאה מומסת (אפשר גם מרגרינה)
1 כפית תמצית וניל
צבע מאכל ורוד
סוכריות לקישוט
 
מכינים את הבצק: מכניסים לקערה גדולה את השמרים, המים הפושרים ואבקת הסוכר, מערבבים, מכסים את הקערה ומשהים ל- 1/2 שעה או עד שהבלילה הכפילה את נפחה.
מוסיפים לקערה את הקמח, המלח, הביצה הברנדי והחלב ולשים 2 דקות. מוסיפים את שמן הזית ולשים עוד 8 דקות. הבצק המתקבל צריך להיות רך ונעים: אם הוא רך מדי, אפשר להוסיף עד 2 כפות קמח במהלך הלישה. מכסים ונותנים לבצק להכפיל את נפחו, כשעה וחצי.
מקמחים משטח עבודה, מעבירים אליו את הבצק ומקמחים אותו מעט. מרדדים את הבצק לעובי של 1/2 ס"מ, קורצים עיגולים בקוטר של 6 ס"מ ובמרכז כל עיגול קורצים עוד עיגול בקוטר של 1 ס"מ. מעבירים כל חישוק לריבוע של נייר אפיה ונותנים לחישוקים לתפוח 10 דקות.
 
מטגנים את הדונאטס: מחממים שמן לחום בינוני גבוה, מרימים ריבוע נייר אפיה שעליו מונח דונאט, מכניסים אותו לשמן החם ואחרי 5 שניות מוציאים ומשליכים את הנייר. מטגנים את הדונאטס משני הצדדים רק עד לצבע זהוב בהיר ומוציאים לנייר סופג. ממתינים לצינון מלא לפני שעוברים לשלב הקישוט.
 
מכינים את הציפוי ומקשטים: מכניסים לקערה בינונית את אבקת הסוכר, ויוצקים עליה את החלב ומערבבים. מוסיפים את החמאה המומסת ותמצית הווניל ומערבבים למרקם חלק. מוסיפים את צבע המאכל בזהירות ובהדרגה, עד לקבלת הגוון הרצוי.
 
טובלים כל דונאט בתערובת הציפוי רק מצד אחד: מחזיקים אותו הפוך למשך 5 שניות לניקוז יתרת הציפוי ומניחים על המגש, על הצד הלא מצופה. אם הציפוי מתקשה מדי במהלך העבודה אפשר לחמם אותו מעט במיקרוגל 3-4 שניות. מקשטים בסוכריות ומגישים.
 
עכשיו עם אבקת נצנץ

וזה בציפוי גנאש שוקולד
 
 

אין תגובות: