~~ קנלוני בטטות וגבינות צאון ברוטב בשמל עשיר וצנוברים ~~

צילום: תומר בורמד, סגנון נעה קרניק
 
 
 
חלבי / דרגת קושי בינוני / חומרים זמינים / זמן הכנת: 30 דקות, זמן אפית הבטטות: 40 דקות, זמן אפית הקלוני: כשעה.
 
מאפה עשיר בטעמו המהווה ארוחה מלאה לצד סלט ירוק.
מצרכים:
קופסה של קנלוני (250 גרם)
למילוי:
2 בטטות גדולות (בערך קילו)
1 כף שמן זית
250 גרם גבינה פטה
מלח ופלפל שחור
1/2 מיכל שמנת מתוקה  (125 מ"ל)
לרוטב
50 גרם חמאה
4 כפות קמח
1/2 ליטר חלב קר
1 וחצי קופסאות  שמנת מתוקה (1 שלם והחצי של הבטטות)
100 גרם גבינת קצקצבל מגורדת
רבע כפית אגוז מוסקט טחון טרי
100 גרם צנוברים קלויים


לציפוי:
100 גרם גבינה קצקצבל מגורדת

 
מכינים את המילוי: שטופים את הבטטות, מברישים את אותם בשמן זית (על הקליפה), ממליחים ואופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות עד שהבטות רכות, בערך שעה. מצננים, חוצים את הבטטות לחצי מחלצים את התוכן הרך ומעבירים אותו לקערה בינונית.
מוסיפים לקערה זו את הגבינה, המלח, הפלפל והשמנת המתוקה ומערבבים תערובת אחידה. מעבירים את הכל לשקית זילוף עם פתח הכותר של 2 ס"מ. עד כאן אפשר להכין עד 3 ימים מראש ולשמור במקרר. מזליפים מהמלית לתוך הקנלוני ואם נשאר מלית בטטות שומרים אותה בשביל הרוטב.
מכינים את הרוטב: מכניסים לסיר בינוני גדול את החמאה וממיסים על אש נמוכה. מוסיפים את הקמח, מערבבים היטב בעזרת כף מעץ עד שהקמח ספח אליו את כל החמאה המומסת וממשיכים לערבב עוד דקה. מוסיפים את החלב הקר בזרם דק תוך כדי ערבוב בעזרת מטרף (נזהרים לערבב גם בצמוד לקרקעית הסיר). מוסיפים את השמנת המתוקה, הגבינה, מלח, פלפל שחור, אגוז מוסקט ואם נשאר, גם את מלית הבטטות, ומערבבים עוד 5 דקות תוך כדי ערבוב ומכבים.
 
אופים: מחממים תנור לחום של 180 מעלות. יוצקים לתוך תבנית אפיה מצקת מלאה מהרוטב. מסדרים את גלילי הקנלוני הממולאים על הרוטב ומכסים אותם מיתרת הרוטב. מפזרים את הקצקצבל המגורדת, צנוברים ואופים כשעה או עד שהמאפה זהוב היטב. ניתן להכין גם יומיים מראש ולחמם. ניתן להקפיא.

אין תגובות: