~~ מיני מקלעות שמרים ממולאות שטרויזל מרציפן ושזיפים אדומים ~~

 
 
צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
חלבי   / דרגת קושי בינונית / זמן הכנה כולל כשעה, ללא שלב ההתפחה
 
שילוב נפלא של מרציפן, הדרים ושזיפים עם בצק שמרים יוגורט ייחודי.
(12 מקלעות)
 
מצרכים לשטרוזל מרציפן
50 גרם מרציפן
50 גרם חמאה
50 גרם סוכר חום
50 קרם קמח
1 כפית גרודת תפוז
 
מצרכים לבצק שמרים יוגורט
500 גרם קמח לבן
1 כף שמרים יבשים
1/2 כוס סוכר
1/2 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים
400 מ"ל יוגורט טבעי לא מתוק  3%
100 גרם חמאה רכה אך לא מומסת
1 כפית שמן
 
בנוסף
1 קילו שזיפים אדומים לא קלופים
2 כפות סוכר
100 גרם שבבי שקדים
1 ביצה טרופה
1 שקית סוכר וניל
 
מכינים את שטרוזל:  מדליקים את התנור לחם של 180 מעלות
 מרפדים תבנית בנייר אפיה. מכניסים את כל החומרים לקערה בינונית ומפוררים יחד עד לקבלת פירורים גסים. מכניסים את הפירורים לתבנית ואופים 8 דקות או עד שהפירורים מזהיבים מעט. מקררים, מפוררים לקבלת פירורים דקים יותר, ושומרים בצד, אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור במקפיא.
 
מכינים את הבצק: מכניסים לקערה המערבל את הקמח, השמרים הסוכר, והמלח ומערבבים. מוסיפים את היוגורט, תמצית הוניל והביצים ולשים 5 דקות. מוסיפים את החמאה כפית בכל פעם ולשים 2 דקות בין כל הוספה. מעבירים את הבצק לקערה, משמנים את פני הבצק בשמן, מכסים את הקערה בניילון ומעבירים את הבצק למקרר בין 12 שעות ליממה.
 
מכינים את השזיפים: חוצים את השזיפים לשנים ומגלענים אותם ופורסים אותם לפרוסות. מעבירים את פרוסות השזיפים לכלי בינוני, מפזרים עליהם את הסוכר ומערבבים עד לציפוי מלא.
 
מכינים את המאפים: מסדרים נייר אפיה על שתי תבניות גדולות. מחלקים את הבצק הקר ל- 12 חלקים, כל פעם עובדים עם פיסה אחת של בצק ואת השאר שומרים במקרר. על משטח מעט מקומח מרדדים פיסת בצק למלבן בגודל 16*14 בערך.
מסמנים בעדינות 3 פסי אורך ברחוב זהה. מפזרים את השטרויזל מרציפן בערמה לאורך השליש המרכזי של הבצק ומעליה מסדרים את חתיכות השזיפים. בשליש הימני של הבצק חותכים בסכין קטנה חתכים במרחק 1 ס"מ זה מזה, ליצירת רצועות. חוזרים על הפעולה בשליש השמאלי של הבצק. מכסים את המלית לסירוגין ברצועות בצק אחת מימין ואחת משמאל, מלמעלה למטה, עד שמלית השזיפים מכוסה בשתי וערב של בצק ומעבירים את המאפה לתבנית. מכינים באותו אופן את שאר המאפים. אין צורך לחכות שהמאפים יתפחו, שכן זמן ההכנה של כל המאפים בהחלט מספיק.
מדליקים את התנור לחום של 190 מעלות, מברישים את המאפים במעט ביצה טרופה, מפזרים עליהם מעט שבבי שקדים ואופים עד שהם זהובים, בערך 15 דקות (מרימים ובודקים למטה). כשהמאפה קר מפזרים מעט אבקת סוכר. נשמר במקרר עד 3 ימים (כדאי לחמם מעט לפני שאוכלים) וניתן להקפיא.

2 תגובות:

לילי אמר/ה...

שלום מרילין, אני רוצה להכין את מקלעות השמרים שפרסמת. האם אין טעות בכמות היוגורט ביחס לכמות הקמח?.

מרילין איילון אמר/ה...

לא, זו לא טעות. בהצלחה!