~~ כיפות גלידת וניל נענע ופניני שוקולד בציפוי ג'לי שוקולד ~~

צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
אם כמוני אתם לא מצליחים לתפקד והראש שלכם כל הזמן בציפייה לחדשות טובות אודות הנערים, קבלו תעסוקה. אני נכנסתי למטבח ושמתי אוטומט.
 
שילוב מוכר ואהוב של שוקולד ונענע הם בסיס הקינוח המפנק הזה: למטה בסיס קראנצי בטעם נוגט, מעל גלידה בטעם וניל מנטה, והציפוי שוקולדי מאוד.
 
 חלבי (אפשר גם פרווה) / דרגת קושי בינונית  /  חומרים זמינים / זמן הכנת הבסיס: 10 דקות, זמן הכנת הגלידה: 20 דקות (לא כולל קירור בין השלבים).
עזרים: קורצן עוגיות בקוטר 7 ס"מ, 10 שקעים מסיליקון בנפח של כחצי כוס
מצרכים לבסיס
2 כוסות קורנפלקס (פתיתי תירס קלויים)
250 גרם ממרח נוגט (או 240 גרם אבקת נוגט מעורבבת עם 3 כפות שמן)
100 גרם שוקולד מריר
מצרכים לגלידה
1 שמנת להקצפה (אפשר פרווה)
1 כוס דחוסה עלי נענע
4 טיפות תמצית מנטה
3 חלבונים
1/3 כוס סוכר
100 גרם פניני שוקולד (להשיג בחנויות המתמחות) או שוקולד מגורד
לציפוי
70 גרם קקאו
100 מ"ל שמנת לבישול (אפשר פרווה)
200 גרם סוכר (כוס)
100 מ"ל מים
10 גרם ג'לטין מושרה ב- 60 מ"ל מים למשך 10 דקות
לקישוט
50 גרם פניני שוקולד (או שוקולד מגורד) 
10 עלי נענע
100 גרם סוכר (חצי כוס)
200 מ"ל מים
נייר אפיה משומן
מכינים את הדסקיות: מכינים תבנית אפיה גדולה מרופדת נייר אפיה. מכניסים לקערה בינונית את הקורנפלקס ואת ממרח הנוגט ומערבבים. ממיסים את השוקולד המריר, מוסיפים אותו לקערה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. שופכים את תכולת הקערה על נייר האפייה שעל התבנית, מסדרים מעל עוד נייר אפיה ומשטחים לעובי חצי ס"מ בעזרת הידיים או מערוך. שומרים במקרר לשלוש שעות. מוציאים את משטח השוקולד מהמקרר, קורצים ממנו עשר דסקיות ושומרים אותן במקפיא עד לשימוש. את מה שנשאר על נייר אפיה אפשר לחלק לסו-שף התורן.
מכינים את הגלידה: מכניסים לסיר קטן את השמנת עם עלי הנענע ומחממים לסף רתיחה. מכבים ומשהים במקרר לפחות 12 שעות, למיצוי הטעמים. מסננים את השמנת תוך כדי לחיצה על העלים כדי להפיק מהם את מרב הטעם ומשליכים אותם. מוסיפים את התמצית ומערבבים ושומרים במקרר.
מקציפים את החלבונים עם הסוכר לקצף יציב ומעבירים אותו לקערה גדולה. שוטפים את קערת ההקצפה ואת המקצפים, מקציפים את השמנת הריחנית עד למרקם של קצפת ומעבירים גם אותה לקערה הגדולה. מוסיפים גם את פניני השוקולד (או השוקולד המגורד) ומקפלים את הכול יחד לתערובת אחידה בעזרת מרית. יוצקים את התערובת בשקעים כמעט עד לסף וסוגרים בדסקית שוקולד קפואה. מכניסים את תבניות הגלידות למקפיא לפחות ל- 12 שעות.
מכינים את הציפוי ומצפים: מכניסים לסיר קטן את הקקאו, השמנת, הסוכר והמים. מביאים לרתיחה תוך כדי בחישה ומכבים. מוסיפים את הג'לטין המושרה ומערבבים היטב. נותנים לציפוי להגיע לטמפרטורת החדר (בערך שעה), ומערבבים מדי פעם כדי למנוע התגבשות. עכשיו עובדים בזריזות. מחלצים את גלידות מהתבניות ומסדרים אותן על רשת שמוצבת על תבנית לקליטת עודפי השוקולד. יוצקים את הציפוי על הגלידות ומקפיאים אותן לפחות שעה לפני ההגשה. אפשר כמובן להכין הרבה זמן מראש ולשמור במקפיא.
מקשטים בפניני שוקולד: בעזרת סכין מצמידים את פניני השוקולד (או השוקולד המגורד) על שולי הגלידה.
מכינים מטבע קרמל נענע: מכניסים לסיר קטן בעל ציפוי מתכת (לא טפלון) את הסוכר והמים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את עלי הנענע,  מנמיכים את האש לבעבוע עדין ומבשלים כ-10 דקות או עד שהנוזל הופך לצמיגי מאוד וצבעו זהוב בהיר. מוציאים את העלים ומסדרים אותם על נייר האפייה המשומן.  בעזרת כפית יוצקים מעט מהנוזל על העלה ומחכים עד לקירור מלא לפני שמרימים. כדי לקבל מעגל קרמל יפה סביב העלה, אפשר להיעזר בחישוק המונח סביב העלה וליצוק פנימה את הקרמל. הקישוט יישמר עד יממה במקום יבש.
 
צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
 

אין תגובות: