~~ גלילת קישואים ממולאת בקרם קשיו ועירית / טבעוני ~~


צילום דן לב, סגנון דלית רוסו
 
 
לעירית ארומה עדינה של בצל או שום (תלוי בזן) והיא אידיאלית לתיבול סלטים, חביתות ומטבלים. במתכון הזה אנחנו משלבים אותה בקרם קשיו והיא הופכת אותו למטבל שטעים ובריא למרוח על פרוסת לחם, או, להגיש עטוף בקישואים שעברו צליה קלה בשמן זית.
טעים, פרווה, טבעוני ועוד
(-:
 
 
פרווה / דרגת קושי קלה / חומרים זמינים / זמן הכנת: 30 דקות, לא כולל השריה
מצרכים לקרם קשיו - לימדה אותי להכין קרם קשיו חברתי חנה
200 גרם קשיו טבעי (לא קלוי)
קליפה מגוררת מלימון שלם
1 כפית מיץ לימון
1 כף שמן זית
מלח ופלפל שחור
1 שן שום קצוצה
1/2 צרור עירית קצוצה דק
1/4 גמבה קצוצה דק
בנוסף
מעט שמן זית
3 קישואים גדולים (עדיף הסוג הכהה, לא חובה)
חצי צרור עירית
מכינים את קרם הקשיו: מכניסים את הקשיו לקערה בינונית, מכסים אותם במים ומשרים ל- 12 שעות. מסננים את המים, מעבירים את הקשיו למעבד מזון וטוחנים עד לקבלת מרקם חלק כשל טחינה. מדי פעם אוספים את הקשיו שנצמד לדפנות וממשיכים לטחון. מוסיפים למעבד המזון את השום, גרודת הלימון, מיץ הלימון ושמן הזית וטוחנים שוב למספר שניות. מוציאים את הקרם לקערה בינונית, מוסיפים לה את העירית והגמבות, מתבלים במלח ופלפל, מערבבים לפיזור אחיד, טועמים ומתקנים תיבול. ניתן לשמור את הקרם עד 3 ימים במקרר.
מכינים את הקישואים: פורסים את הקישואים לאורכם לפרוסות ארוכות ודקות. מחממים מחבת לחום בינוני-גבוה, מוסיפים לו מעט שמן זית ומטגנים בו את פרוסות הקישואים משני הצדדים רק עד שהם מקבלים סימני צריבה קלים, כדקה מכל צד. מוציאים לצלחת עם נייר סופג, ממליחים ומפלפלים.
פורסים רצועת של קישוא על משטח עבודה, לוקחים מעט מקרם הקשיו, מעצבים אותו לגליל קטן ומסדרים אותו בקצה התחתון של הקישוא. מגלגלים את הקישוא כלפי מעלה, מסדרים אותו על צלחת כשהתפר כלפי מטה סוגרים בעזרת חוט עירית. אפשר להכין את הגלילים יום מראש ולשמור אותם במקרר.

אין תגובות: