~~ הממתק של דנה: שוקולד, דבש וחמאת בוטנים ~~

 
בשבת שלפי ראש השנה בילינו עם מספר חברים (100) במירון, ואני לקחתי על עצמי להכין מספר קינוחים. הכנתי פחזניות ממולאות קרם פסיפלורה, מקרון מוקה, חיתוכיות פקאן, עוגות גזר מתובלות וכמה עוגות שמרים. כל מה שהכנתי היה טעים ומוצלח וזכה לפירגון, אבל היה קינוח אחר שגנב את כל ההצגה. הממתק של דנה.  ביום ראשון על הבוקר התקשרתי לדנה כדי לרשום את המתכון (לא הייתי היחידה מסתבר) וכבר באותו ערב הכנתי אותו בפעם הראשונה.
דנה ציינה שאת המתכון היא לקחה מעיתון, מזמן, אבל לא ידעה להגיד לי איזה עיתון ומתי בדיוק - אז מי שמזהה את המתכון ויודע לתת פרטים עליו מתבקש להודיע (-:
 
 
 
 
לתבנית במלבנית בינונית (עדיף בגודל הטיפה יותר קטן מגודל דף A4)
 
מצרכים לשכבה התחתונה
 
200 גרם שוקולד מריר
4 כפות חמאת בוטנים
4 כפות דבש
4 כוסות חד פעמים של פצפוצי אורז
 
מצרכים לשכבה השנייה
300 גרם שוקולד לבן (אפשר פרווה של כרמית)
3 כפות גדושות של חמאת בוטנים.
 
 
מכינים את השכבה התחתונה:
מכניסים לקערה גדולה את פצפוצי האורז.
מחממים בסיר בינוני את השוקולד, חמאת הבוטנים והדבש עד להמסה ויוצקים את התערובת על פצפוצי האורז.
מערבבים היטב ומשטיחים בתבנית האפייה. מקררים שעה לפחות.
 
מכינים את השכבה השניה
מכניסים לסיר בינוני את השוקולד הלבן וחמאת הבוטנים ומחממים עד להמסה מלאה. יוצקים על השכבה התחתונה ומיישרים בעזרת מרית. מקררים לפחות 4 שעות לפני שחותכים לריבועים. ניתן לשמור במקפיא.

מקור הממתק
אחר פרסום רשומה זאת זרמו אלי המון מכתבים בנוגע למקור המתכון של הממתק של דנה, כל מכתב הצביע על מקור אחר - היה ממש משעשע.
יש שאמור שהופיע ב "זמנים מודרניים", ויש שאמרו הופיע ב "מבשר", יש שאמרו שהמקור ב "עיתון המשפחה", ויש שאמרו המקור ממוסף "מותק".
מה שבטוח הוא פופולרי!
~~
 
רוצים גיוון בממתק של דנה? קבלו רעיון מענית

מרילין יקרה
בשביל פרווה החלפתי את השוקולד הלבן בחצי ריצ שהמסתי עם החמאת בוטנים ואז הקצפתי את התערובת עם שארית הריצ. יצא אוורירי ואחרי הקפאה זה מתקשה. מוזמנת לנסות.
תודה על ההשקעה
חג שמח
מענית


 
רוצים להגיב? לשאול שאלות?
צרו קשר
maryline@inter.net.il
 
 
 
 
 
כידוע, עד עכשיו שלחתי את המכתבים והעדכונים אודות מתכונים חדשים בצורה ידנית, לרשימת מכותבים שביקשו ממני ישירות לקבל עדכונים.
 אבל עם הזמן התהליך הזה נעשה תובעני מדי מה גם שיש מדיניות נגד ספאמים שמונעת ממני (ושאל אנשים) לשלוח מיילים רבים בבד אחד ועל כן, תהליך שליחת מכתבים הפך למסורבל וארוך.
 
ניסיתי להעיר את השרביט ליישום שנמצא בבלוג.
אך לצערי זה לא עבד, ואלו שנרשמו דרך היישום לא מקבלים עדכונים.
 
הבעיה היא בעיה בהגדרת ה- FEED אבל צערי אני לא יודעת כיצד לפתור אותה או יותר נכון אין לי זמן להתעמק בסוגיה בכלל. היישום מנסה לעזור לי ואומר לי שיש לי שם בעיה...אבל אני לא מבינה מה הוא רוצה שאני העשה בידיוק.
 
ואם להיות כנה, העניין הזה של עדכונים שלא נשלחים יחד עם בעיות שאני לא יודעת לפטור מורידים לי הרבה מהחשק להעלות מתכונים ולעדכן. במקום שיהיה לי נעים להעלות דברים חדשים, נהיה לי מעיק.
 
יש בבלוג קצת יותר מ 200 מתכונים שעוד לא פרסמתי.  יש הרבה דגים, בשר, מאפים חלביים, עוגות, עוגיות מרקים, תפריטים ועוד, אבל אני לא מגיעה לזה כי את כל האנרגיה והזמן אני מבזבזת על הצדדים הטכניים - ויש לי ייסורי מצפון רבים על כל דקה שאני מבזבזת מול המחשב במקום לעשות דברים מועילים באמת.
 
מרגיש כמו מבוי סתום. לא יודעת עדיין מה לעשות.



רוצים להגיב? לשאול שאלות?
צרו קשר
maryline@inter.net.il

 
וכדי לא להגיד שלום בנימה מעיקה כל כך קבלו "טיזר
עוגת ה- בננות עם אגוזי לוז, ממרח בוטנים ושוקולד נבחרה להופיע באחד המגזינים הגדולים של ישראל - ותדעו איזה?
 
 
עוד דבר. אני חייבת להגיד שאני ממש ברת מזל שמתוך העשיה בבלוג נוצרו עם חלק מהקוראים יחסים כל כך מיוחדים. אני לא בטוחה שבלוגרים אחרים זוכים לכאלו התכתבויות מרוממות, אין דברים כאלה בעולם כמו שאומרים בימינו. אבל באמת, אין דברים כאלה.

החג הזה קיבלתי סיוע צמוד בהכנת סלוף תימני אורגינל מקורא וויתק ואישתו, מכתב מדהים מבית חב"ד במקסיקו, מתכונים והרהורים עם צדיקה בנושא מרווה וחלב קוקוס שהניבו כתבה מצולמת יפיפייה בעיתון ועוד...ועוד המון!

תודה על הכל  ושנה טובה
מרילין.


 

6 תגובות:

תמר האחרת אמר/ה...

מרילין! אני מקווה שיבואו מביני עניין ויעזרו לך לסדר את עניין ההרשמה והfeed - בכל אופן שנמשיך לקבל עדכונים ממך!

Unknown אמר/ה...

אצלינו במשפחה קוראים לממתק הזה "דליונים" על שם הדודה שמכינה אותם לכל שמחה..
תוספות שלה: היא ממיסה בתוך שקית ניילון כמה קוביות שוקולד מריר, ומציירת פסים דקים לאורך התבנית ואח"כ "מציירת" בסכין פסים רוחביים מימין לשמאל ומשמאל לימין, זה מוסיף המון!
ועוד רעיון- היא משתמשת בחותכנים בצורות כדי ליצור ממתקים בצורת פרח וכו', ובשאריות היא משתמשת כתוספת לגלידות, שכבת פירורים כאלה, ומעליה שכבה של גלידה ביתית.

תודה על הבלוג המקסים!

תמר האחרת אמר/ה...

מרילין! קיבלתי עכשיו פוסט למייל! זה כן עובד...

תמר האחרת אמר/ה...

מרילין! קיבלתי עכשיו פוסט למייל! זה כן עובד...

Unknown אמר/ה...

כל מייל ופוסט שלך מביאים כ"כ הרבה שמחה...
(וכן קיבלתי עידכון למייל)
מקווה שיהיה בך הכוח להמשיך!
נשיקות,
הדר

Rachel אמר/ה...

שלום מרלין,
היה לי מאוד עצוב לקרוא את הפוסט האחרון!
נכון שיש המון בלוגים ומיליון מתכונים אבל הבלוג שלך מאוד ייחודי
אם זה בכתיבה המלבבת ובמתכונים השווים, מתכונים של בית של ילדים מתרוצצים של משפחה חמה ומלוכדת ובעיקר המון אהבה.
אני מקווה שהשנה החדשה תביא עימה פתרונות ושלא תרימי ידיים ותמשיכי לכתוב כי כל הודעה ממך במייל גורמת לי ולהרבה אחרים לעזוב הכל (ואני מתכוונת להכל) לפתוח ולראות מה חדש עם מרלין.
שתהיה לך ולמשפחתך (וליתר הקוראים) שנה טובה, מתוקה ובריאה.
רחל