~~בריוש קרם וניל ותפוזים - tarte tropezienne ~~


 recette en francais plus bas - Tarte Tropeziene


אחת העוגות הטעימות שאכלנו לאחרונה - הבצק עשיר, בטעם בחמאתי, ספוג בסירופ בעל ניחוחות של פרדס תפוזים. מעל זה תפוזים מתוקים מתוקים: אפשר לקנות צנצנת של ריבת תפוזים משובחת או להכין בבית, ומעל הכל שיכבה נדיבה של קרם טעים טעים, קרם פטיסייר שהמרתי חלק מהחלב שלו בשמנת, וש- "פתחתי" בגבינת שמנת...כדי שיהיה באמת טעים ומיוחד!


מצרכים לבצק - עבור תבנית מתפרקת 26
370 גרם קמח
כף מחוקה שמרים יבשים
4 שקיות סוכר וניל
קליפה מגורדת מתפוז שלם
1 כף סוכר
3 חלמונים
חצי כפית מלח
150 מ"ל חלב
80 גרם חמאה חתוכה ל- 4 חתיכות


מצרכים לסירופ
1 כוס סוכר
1 כוס מים
חצי כוס מיץ תפוזים
קליפה מגורדת מתפוז שלם

מצרכים לקרם וניל
1 כוס חלב (240 מ"ל)
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
80 גרם סוכר
4 סוכר וניל
4 חלמונים
40 גרם קורנפלור
250 גרם גבינת שמנת


בנוסף:
2 כוסות ריבת תפוזים. אני משתמשת בריבת תפוזים ביתית, מתכון כאן
פתיתי סוכר




מכינים את הבצק: 
שמים את כל המצרכים בקערת המיקסר פרט לחמאה ולשים 5 דקות.
מוסיפים את החמאה, חתיכה אחר חתיכה ולשים 2 דקות בין כל הוספה: בסופו של דבר מתקבל בצק גמיש ולא דביק. מכסים ונותנים לתפוח עד להכפלת הנפח (אפשר לילה במקרר)

מכינים את הסירופ: 
מביאים לרתיחה ומבשלים עד שהסוכר נמס.

מכינים את הקרם וניל: 
מכניסים לקערה בינונית את החלמונים, הסוכר והקורנפלור ומערבבים היטב עד למרקם חלק. בסיר בינוני מביאים לרתיחה את החלב והשמנת, מוציאים מהסיר כף מהנוזל, יוצקים אותו לתערובת החלמונים שבקערה ומערבבים היטב. מוציאים עוד 3 כפות, כף אחר כף ובין לבין מערבבים היטב את תערובת החלמונים. מכניסים את כל תכולת הקערה לסיר, מערבבים ומבשלים על אש קטנה, עד שהתערובת מסמיכה מאוד, בערך דקה. מכבים,מכסים בניילון נצמד ומקררים במקרר. כשהקרם קר לגמרי, מכניסים אותו לעקרת ערבוב ומקציפים היטב עד לקבלת מרקם קרמי, מוסיפים את גבינת השמנת ומערבבים עוד עד למרקם אחיד. 

אופים את הבצק:
 מוציאים את הבצק מהמקרר, מורידים אוויר, לשים 2 דקות על משטח מעט מקומח, נותנים לבצק לנוח 5 דקות, משטיחים אותו מעט לצורת פיתה ומסדרים אותו בתבנית אפיה מרופדת נייר אפיה (או משומנת היטב). משטיחים אותו בעדינות כדי שיכסה את כל שטח הפנים של תחתית התבנית. מכסים, נותנים לבצק להכפיל את נפחו, בערך שעתיים, מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות ואופים עד להזהבה, בערך 30 דקות ומוציאים מתנור.

מרכיבים את העוגה:
כשהמאפה כבר לא חם חוצים אותו לשניים לרוחב, מברישים היטב את החלק התחתון בסירופ, מורחים שיכבה נדיבה של ריבת תפוזים (או מפזרים תפוזים קצוצים מריבה ביתית כמו שעשיתי), מכסים את הכל בקרם הוניל ומיישרים אותו. מברישים ומרטיבים בסירופ גם את החלק השני של המאפה וסוגרים את העוגה. מברישים גם את החלק העליון של העוגה ומפזרים פתיתי סוכר, אם רוצים.


Tarte tropezienne
Faire une pate a brioche avec 370 gr de farine, 1 cas rase de levure, 2 sachet de sucre vanille, l'ecorce d'une orange, 1 cas de sucre, 3 jaunes d'oeufs, 1/2 cac de sel, 150 ml de lait 
et 80g de beurre. laisser doubler de volume.

Preparere un sirop avec 1 verre de sucre, 1 verre d'eau, 1/2 verre de jus d'orange et l'ecorce d'une orange.

 Faire une creme  patissiere avec 1 verre de lait, 1 verre de creme liquide, 80 gr de sucre, 4 sucre vanille, 4 jaunes d'oeuf et 40 gr de maizena. laisser refoidire avec un filme et ouvrir avec 250 gr de fromage cremeux.

Cuire la brioche petrir la pate et poser applatit sur un moule a manquer huile, laisser dedoubler et enfourner a 180 degres jsuque cuit, 30 minutes approx. 

Finir: laisser refoidire, couper en 2, bien aroser de sirop la partie du bas, mettre une jolie couche de confiture d'roange, et par dessus la creme, siroper le deuxiemen morceau du gateau, refermer et sirope aussis. parsemer de sucre.






2 תגובות:

The Cookie Fairy אמר/ה...

אוחח זה נראה טעיםםםםם...
איזו שחיתותית שאת
ותוספת התפוזים בפנים בכלל הורסת
נראה פשוט מעולה!

Meravs Blog אמר/ה...

מרילין
זה נראה מעולה!!!
ממש עשית לי חשק!

תודה ושבוע נפלא :)