~~ פרגיות בסגנון הגנרל טסו - רך, פריך חמוץ, מתוק, מושלם~~


Parguiot - haut de poulet facon le general tso


לפני כחודשיים הייתי בסדנת בישול סיני בדן גורמה (סקרתי את הסדנה כאן ) וכמו שהשף אילן אמר כל הזמן "תכינו את זה בבית" אז כך בדיוק עשיתי, ויפה שעה אחת קודם - שבוע לאחר מכן כבר יישמתי בבית כמעט את כל המתכונים שלמדתי לשמחת כל בני המשפחה. היום אני מביאה לכם את העוף הנהדר הזה.
~
המתכון של השף אילן עם 2 שינויים עיקריים  שלי: החלפתי את חזה העוף במקור לפרגיות, כדי לקבל תוצאה יותר רכה שתשרוד את הפלאטה של ערב שבת וגם שניתי את שיטת הטיגון : במקום לטבול את העוף בביצה ואחר כך בקמח העדפתי להכין בלילה שכוללת בתוכה חלבונים מוקצפים מתובלים  וקורנפלור ומשם ישר לטיגון - שיטה שלמדתי מאהרוני. 
~
המנה הייתה הצלחה כבירה, פיסות העוף עטופות ברוטב חמוץ מתוק ומתובל בצורה כזו שפשוט לא יכלו להספיק לאכול!
~
המתכון עושה שימוש בציר עוף - אפשר להשתמש באבקה, ואפשר להכין בבית בקלות: מכניסים לסיר עצמות של עוף (אני תמיד שומרת גב וגרונות במקפיא למרקים), מוסיפים גזר, סלרי, קצת בצל ירוק, שן שום, ג'ינג'ר, ועוד ירקות שורש אם יש, מכסים במים ומבשלים שעה  שעתיים, תלוי בכמות. מסננים ויש ציר לתפארת: נוזל בסיס מלא בטעמים.
~
הערה אחרונה: בגלל שהבישול מאוד מהיר, כדי להכין מראש את כל המרכיבים חתוכים ומוכנים.
דוגמה של מרכיבים חתוכים ומוכנים - כאן הכל כבר מוכן מראש עבור כל המנות שיבושלו (ולא רק את של הגנרל)


מצרכים לרוטב הגנרל
1/2 כוס ציר עוף (אפשר מאבקה)
2 כפות סוכר
2 כפות חומץ אורז
2 כפות רוטב הוי סין (להשיג בחנויות מזרח ומערב)
1 כף שמן שומשום
1 כפית קורנפלור

מצרכים לשלב הטיגון
2 חלבונים
500 גרם פרגיות (ירך עוף מפורקת) חתוכים לפיסות גדולות יחסית (2-3 ביסים כל חתיכה)
2 כפות רוטב סויה
4 כפות קורנפלור
שמן לטיגון עמוק

בנוסף
3 שיני שום  קצוצים דק 
3 ס"מ ג'ינג'ר טרי קצוץ דק (אני מכניסה את השום והג'ינג'ר למכשיר 123 וקוצצת יחד)
2 בצלים ירוקים חתוכים לרצועות של 3 ס"מ

לקישוט:
1 כף שומשום ובצל ירוק
העוף אחרי טיגון
מכינים מראש את הרוטב: מערבבים את כל המרכיבים ושומרים בצד

מטגנים את העוף: מכניסים לקערה בינונית את החלבונים מקציפים מעט עם המזלג עד שהוא מקבל מרקם של קצף של שמפו. מוסיפים את רוטב הסויה והקורנפלור, מערבבים שוב, מוסיפים את פיסות העוף ומערבבים עד לציפוי מלא. מחממים את השמן לחום גבוה, לוקחים את פיסות העוף אחת אחת,מטגנים עד שמזהיב ומוציאים לנייר סופג.


מבשלים ברוטב: מדליקים את האש הכי גדולה ומחממים סיר מאוד רחב או ווק, מוסיפים מעט שמן ומטגנים "מפתחים" את השום, הג'ינג'ר והבצל הירוק, דקה בערך. מוסיפים את הרוטב, מערבבים, מביאים לרתיחה, מוסיפים את פיסות העוף המטוגנות ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהעוף מוכן לאכילה - בערך דקה. 

מגישים: מעבירים לכלי הגשה, מקשטים בשומשום ובצל ירוק ומגישים מייד.



Parguiot - haut de poulet facon le general tso
le bain de fritur: couper les haut 500 gr de haut de poulet et metter les dans un bol avec 2 blanc d'oeuf foutee, 2 cas de sauce soja, 4 cas de farine de mais et bien melanger. frire tout les morceau dans un bain de friture et retirer sur du sopalin.
la cuisson: dans une grande casserol faire revenir 3 oignons verts couer en trancon de 3 cm, 3 ails emince et 3 cm de gingembre dans un peu d'huile pdt  1 minute. rajouter le melange de 1/2 verre de soupe, 2 cas de sucre, 2 cas de vinaigre de riz, 2 cas de sauce hoi sin, 1 cas de huile de sesame et  cac de farine de mais, porter a ebulition, mettre le poulet dedant et cuir a tres grand feu pdt 1 minute ou jsuque ce quil soit pret a manger. sortir, servir avec 1 cas de sesame et de l'oingon vert.

תגובה 1:

Yosef {This American Bite} אמר/ה...

I am in luck! I got a brand new frier just a few day ago ! Can't wait to try this.