~~ שרשרת אסאדו ביין, סילאן וג'ינג'ר טרי ~~

viande de basse cote au vin, gingembre et miel de date
recette en francais plus bas


צילום דן לב, סגנון דלית רוסו


מראהו של נתח האסדו, הנקרא גם קשתית או שפונדרה,  דומה לשרשרת המשלבת שומן, בשר ועצמות. הנתח נותן תוצאה נפלאה בצליה איטית בתנור: רך, עסיסי ומשובח.  אם רוצים מנה שהיא  יחסית דלת שומן, מקררים היטב את הנתח בסוף האפייה: השומן צף ומתקשה וניתן להסיר אותו בקלות בכף. לאחר מכן מחממים אותו שוב וממשיכים כמתואר מתכון.

תודה לתמר על העריכה
(-:
דן לב עושה משחק עם התאורה ודלית מנקה לי את הקדירה

החומרים
1/2 1  ק"ג בשר אסאדו
1/4 כוס שמן זית
מלח ופלפל שחור גרוס
3 כפות סילאן (דבש תמרים)
2 ראשי שום שלמים (לא קלופים) חצויים
1/2 כוס יין אדום יבש
3 גזרים קלופים חתוכים ל- 3 מקטעים
חצי צרור כוסברה קצוצה (אפשר גם פטרוזיליה)
2 שיני שום כתושות
1 כף ג'ינג'ר טרי מגורד

הכנה
מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מתבלים את הנתח במלח ופלפל שחור, מעסים אותו בשמן זית ובסילאן  ומעבירים לתבנית אפיה, או לסיר שיכול להיכנס לתנור, עם ראשי השום. מכסים ואופים 30 דקות. פותחים בזהירות, יוצקים את יין, מכסים, מנמיכים את החום ל- 120 מעלות  ואופים שעתיים. מוציאים, מוסיפים את הגזרים, מכסים ואופים שעה נוספת. מוציאים את הסיר מהתנור בזהירות. בשלב זה ניתן לצנן היטב ולהסיר את שכבת השומן. מוציאים כוס מהמיצים שנוצרו בתבנית, מעבירים לקערה ומוסיפים כוסברה, שום כתוש וג'ינג'ר. מערבבים ויוצקים על הבשר. מכסים, משהים חצי שעה לפני שמגישים.


viande de basse cote au vin, gingembre et miel de date

rechauffer le four a 200 degres. masser 1.5 kg de basse cote avec 1/4 d'huile d'olive, sel poivre et 3 cas de miel de date et mettre dans une cocotte. rajouter 2 tetes d'ail nonepluchee, cuovrir et cuir 30 minutes. ouvrir delicatement, verser le vin et cuir a 120 degres pdt 2 heures. sortir, rajouter 3 carottes coupee, couvrir et cuire encore 1 heure. laisser refoidir, enlever la couche de graisse qui a durcit a l'aide d'une cas et rechauffer apres. prelever 1 verre de jus dans un bol, rajouter 1/2 bouquet de coriandre ou persile 2 ail ecrase et 1 cas de gingembre frait. aroser la viande avec ce melange et fermer. servir apres 30 minutes.

אין תגובות: