~~ מכתב מהמטבח שלי, מתכונים ועוד ~~

 
בס"ד
ערב טוב,
 
רציתי לפרסם מתכון ללחמניות מיוחדות אבל הבוקר צצה הודעה מה אוטלוק שתוכננה לפני שנה " אוזני סמבוסק, לא לשכוח, להיט". פתחתי את ההודעה, הופיעה שם המתכון שרשמתי אז, נזכרתי מייד וגם מצאתי את התמונה המתאימה שצולמה אז.
 

~~ משנכס אדר ~~
 
 
זה הזמן להתחיל לארגן את הראש!
 
מתי תענית אסתר? יום חמישי, בשבוע הבא
מה מכינים לסיום הצום? עוגת שמרים פרג לימון, עוגיות בולו, משקה שקדים, עסיד וזום.
מתי פורים? ביום ראשון שלאחר מכן
מה נשים במשלוחים? כנראה לחם + מנה בשרית + קינוח. נכין גם מספר משולחים עם עוגיות כדי שהילדים יוכלו לחלק לחבריהם.
מה תפריט הסעודה? סביר להניח שלפני שנצא לחלק את המשלוחים נתחיל עם סמבוסק בג'יבן. כשנחזור נשב לסעודה נינוחה לפני חצות היום: ממולאים קטנים, כגון  עלי גפן ושזיפים ממולאים בבשר, אורז ירוק מושקע ואולי קינוח טפיוקה חלב קוקוס ופירות טרופים, מתכון של חברתי מלכי . יותר מאוחר, בערב, אחרי שינת צהריים הגונה נעשה על האש!
מי מוזמן? מי שבא ברוך הבא!
ניקיונות? מסורת בידי לסיים את חדר השינה שלנו לפני פורים. השנה זה פרויקט של ממש כי בעקבות השיפוצים שנערכו במטבח הכל נדחס לחדר שלנו.
ומה עוד בחודש הזה? יום הולדת לבעלי, יום הולדת לניצן, צידה לדרך לשקד שנוסעת לרומא, צילומים עבור גיליון פסח ו- 2 סדנאות שאליהן נרשמתי.
 
 
~~ קישוטי עוגות ~~
 
אחת הדרכים לקשט עוגות שוקולד בקלות היא להניח עליהם קישוטי שוקולד. לשם כך כדאי לרכוש תבניות מיוחדות לשוקולד, שקופות מפלסטיק, בדרך כלל מוכרים אותם בחנויות לכלים חד פעמים או חניות למצרכי אפיה. פשוט יוצקים בהם שוקולד מומס, דפוקים קצת על השיש כדי להוריד בועות אוויר ומקפאים היטב (מאוד חשוב עניין ההקפאה) אחר כך משחררים את השוקולד מהתבניות ושומרים בקופסה סגורה במקפיא. כשרוצים מוציאים ומסדרים על הציפוי.
 
 כדי ליצור ציפוי מדויק לעוגות קטנות (כמו בתמונה) מכינים את הציפוי, לוקחים את העוגה הקטנה ביד ומכניסים את הראש שלה לקערת הציפוי. אם אני רוצה ציפוי עשיר במיוחד, אחרי שכל העוגות הקטנות טבלו אני מחממת עוד מעט את הציפוי, וטובלת שוב את כולם, החל מהראשונה.  
 
                     ~~ אז שברתי את המבטח ~~
 
המזווה. ההחלטה לשבור את המזווה לא הייתה פשוטה. קודם כל המזווה שלי הכיל את כל המטבח שלי. הכל. וכבר הרגשתי שלא משנה כמה ארונות אשים במטבח החדש, אין מצב בעולם שאצליח להכניס את כל מה שנמצא שם. שנית מאחר שקירות המזווה החזיקו את פינת המשחקים שמעליו נדרשנו להוסיף קורות לחיזוק המבנה. הקירות שירדו הותירו אזורים על הרצפה בלי בלטות, ובלטות אחרות נסדקו מההריסות. חגיגה.
מנה נהדרת שצילמתי בדיוק לפני שנה, המצלמה מכוונת על השיפודים, אני מנסה להתרכז, לסיים מהר לפני שהילדים חוזרים הביתה, אבל משהוא חסר לי בתמונה.
 
נקישות בדלת.
 
הצדיק שלי נכנס הבית עם חיוך: "אמא פרח". אני מסתכלת.
 


 

בשורות טובות!
מרילין
 

 
 

 
 
 


 

אין תגובות: