~~ עוגת מוס פיסטוק/שוקולד בציפוי שוקולד לבן ופיסטוק ~~

 Bavarois pistache avec mousse au chocolat noir et ganache chocolat blanc pistache

את העוגה הנפלאה הזו הכנתי לכבוד יום הולדתו של בעלי חובב ה- "פוסטוק". זה היה רגע לפני פסח וכבר לא היה קמח בבית, לכן בחרתי לעשות בסיס המורכב מקורנפלקס. יצא מעדן.
~
את מחית הפיסטוק ואת הפונדט אפשר לקנות בחנויות המתמחות. אין חובה להשתמש בפונדט במתכון, הוא רק מעבה את הציפוי כדי לתת לו קצת יותר גוף.

עבור תבנית קפיצית  24 או 26
מצרכים לבסיס
200 גרם קורנפלקס, טחון
100 גרם חמאה, מומסת
מצרכים לבוואריה פיסטוק
ממלא חצי גובה
 8 גרם ג'לטין מושרה ברבע כוס מים ל- 20 דקות
4 חלמונים
100 גרם סוכר
250 מ"ל חלב
צבע מאכל ירוק (אופציה)
100 גרם מחית פיסטוק
250 גרם שמנת מתוקה מוקצפת למרקם של 80% מוצק (כמו יוגורט סמיך)
מצרכים למוס שוקולד
ממלא חצי גובה
130 גר' שוקולד מריר
150 גר' שמנת מתוקה 
225 גר' שמנת מתוקה להקצפה
מצרכים לגנאש פיסטוק
150 גרם שוקולד לבן
150 גרם שמנת מתוקה
50 גרם מחית פיסטוק
50 גרם פיסטוקים קלופים מהקליפה הפנימית וגורסים
צבע מאכל ירוק (אופציה)
80 גרם פונדט (לא חובה - לקנות בחניות המתמחות)
מכינים את הבסיס: מערבבים את הקורנפלקס הטחון והחמאה המומסת ומשטחים
 מכינים את בוואריה פיסטוק: טורפים את הסוכר עם החלמונים במטרף ידני עד שהתערובת לבנה ותפוחה.
מחממים את החלב עם מחית הפיסטוק וצבע המאכל (אם רוצים) עד למרקם הומוגני, מביאים לרתיחה, יוצקים על הביצים ומערבבים. מחזירים את כל התערובת לסיר, ומבשלים על אש קטנה, תוך עירבוב תמידי: בעזרת המרית מערבבים / מציירים צורת 8  בכל זמן הבישול,  עד שהקרם מתעבה, זהירות, אין להביא לרתיחה. כדי לדעת אם הקרם הסמיך דיו, מרימים את המרית מהסיר, ומעבירים את האצבע במרכזה: אם נוצר פס ריק (שביל באמצע), סימן שהוא מספיק עבה והוא מוכן. אם לא נוצר פס, סימן שהוא דליל מדי, וממשיכים לבשל תוך עירבוב עד לבדיקה הבאה.  אין זה מתעבה כמו קרם פטיסייר, אלה יותר כמו תחינה דלילה.
מעבירים את הקרם לקערה גדולה דרך מסננת דקה (אפשר לדלג על שלב זה ופשוט לטחון את הקרם עם מוט בלנדר בתוך הקערה, זה נותן מרקם מאוד חלק), מוסיפים את תערובת הג'לטין ומערבבים היטב. מקררים לטמפרטורת החדר. מקפלים פנימה את הקצפת, יוצקים על הבסיס ומקפיאים.

מכינים את המוס שוקולד: מרתיחים 150 גר' שמנת מתוקה, יוצקים על השוקולד, משהים כדקה ומערבבים לקבלת תערובת חלקה ומבריקה. מקררים מעט לחום גוף, מקציפים 225 גר' שמנת מתוקה, מקפלים אותה לתערובת השוקולד, יוצקים על הבוואריה פיסטוק הקפואה, מיישרים ומקפיאים שוב
מכינים את הגנאש פיסטוק: מרתיחים 150 גרם שמנת מתוקה, יוצקים על השוקולד הלבן, משהים כדקה ומערבבים לקבלת תערובת חלקה. מוסיפים את מחית הפיסטוק והפונדט אם רוצים (מחממים אותו מעט במיקרוגל אם הוא קשה מדי), מערבבים, יוצקים על המוס שוקולד הקפוא ומיישרים. שומרים במקרר או במקפיא.

 Bavarois pistache avec mousse au chocolat noir et ganache chocolat blanc pistache
la base: ecraser 200 gr de cornflakes et melanger avec 100 gr de beurre fondu. etaler ans un moule 24 ou 26.
le bavarois pistache: trempe 8 gr de gelatine dans 1/4 de verre d'eau pdt 20 minutes.
blanchir 4 jaunes d'oeufs  avec 100 gr de sucre.
Rechaufer et melanger 250 ml de lait + un peu de colorant vert (option) et , 100 gr de crème de pistache jsuque homogene.  Porter a ebullition  et verser sur les oeufs blanchis. Verser out l'apareil dans la casserole et melanger en dessinant des "8" a petit feu. attention ne pas bouillir! verifier la consistence de la crème: elle doit etre napeuse, on verify en mettant la spatule dans la casserole et passant un doit au milieu. si il se trace un chemin, c'est ok et on eteins. sinon on continue.
la mousse au chocolat: Rechauffer 150 gr de creme, verser sur le chocolat, melanger et laisser refroidire a temp ambiante. monter en chantilli 225gr de creme, melanger avec la creme chocolat et verser sur le bavarois pistache.
La ganash chocolat blanc pistache: rechauffe 150 ml de crème et verser sur 200 gr de chocolat blanc, melanger jsuque homogene. rajouter 50 gr de crème de pistache, 50 gr de pistaches brouayees, du colorant vert, si on veux et 50 gr de fondant (le rechaufer avant). verser sur le gateau et refroidire.

4 תגובות:

Renanot Renanot /תמר כהן אמר/ה...

מקסימה ומהממת כל כך והפרחים המקשטים איזו עדינות ♥ .

CooknBake אמר/ה...

מדהים מדהים מדהים!!!
מקווה שיש לי מספיק מחית פיסטוק, אולי אכין למשפחה שלי :)

נשיקות ♥

עדי צבר אמר/ה...

היי ..את מהממת. העוגה סוף הדרך...ומאד נהנית מהבלוג שלך. שמי עדי אני מקרית אתא בת 55 ואוהבת אפייה במיוחד. מכיוון שאין לי חשבון ולךא אתר....אני רוצה להודות לך גם על שאר המתכונים שהעברת.
מאחלת לך שתהני מהמטבח החדש ותכיני בו דברים טובים ותשתפי אותנו ( כמובן ). ואם בעלך קונה אוכל..תברכי אותו..צריך קצת מנוחה ממטבח...המטבח כייפי ומעניג...אבל הרגליים והגב ??? אז בהצלחה. ושנה אזרחית טובה. עדי.

מרילין איילון אמר/ה...

תודה רבה ..המון תודה על הפירגון!