~~ מכתבים מהמטבח, מתכונים וסיפורים ~~

~~ עוגת משמשים וקצף ביצים ~~
בס"ד

כשהכנתי את העוגה הזו בפעם הראשונה, בשנה שעברה בעלי הסתכל עלי, חייך ואמר "סוף סוף!" כמה חיכיתי לעוגה הזו!

לא זכרתי בכלל שביקשו ממני עוגה כזאת אי פעם, אבל מודה שאני כבר לא זוכרת כלום. רשימת הבקשות שזורמות מכל בני המשפחה ארוכה יותר מ- 2 לוחות שנה, אבל שמחתי מאוד שכיוונתי נכון. למתכון לחץ כאן

העוגה יצאה טעימה מאוד, קלה להכנה, וגם פרווה מלידה. כדאי לנצל את עונת המשמש, הוא נהדר השנה!

~~ טאטן משמשים וקדאיף של רבקה~~

אוהבים משמשים? קבלו עוגה (לחץ כאן) שעושה כבוד גדול למשמש. אחת העוגות הטובות שיצא לי לטעום, מעדן מלאכים.



הכל על הקציצות שלי (-:
לפני חג מתן תורה סיפרתי כאן על חידוש מלאי הקציצות שלי ורבים מכם פנו אלי עם שאלות. הבטחתי שארשום כמה מילים ברגע שהתפנה, ועכשיו אקיים בע"ה.

איך אני מכינה את הקציצות?
איך אני מקפיאה את הקציצות?
מה אני מכינה איתם?

הכל רשום למטה, בסוף הדף הזה.


ובלי שום קשר, הכנתי לאחרונה קציצות בטעם פלאפל וגם הספקתי לצלם...מעולות, אני כבר "מתה" לספר לכם עליהן.
 





~~לפני שנה בידיוק: תבשיל אפונה ופטריות ~~


מחפשים תוספת טעימה וריחנית לשים על יד האורז? הנה תבשיל מעולה שאני עושה לעיתים קרובות, טעמים פשוטים וטעימים.


בשורות טובות ב"ה!

מרילין








מלאי קציצות על כל צרה

הכנת הקציצות מתחילה בקניה מרוכזת, כדי להרגיש שאני "מכוסה" מבחינת קציצות אני מכינה מראש כמות גדולה של עיסה. אני מכניסה לקערה גדולה את כל המצרכים ולשה היטב עד למרקם הומוגני.  עם הרכבה המצרכים האלו אני מקבלת קציצות רכות, בזכות הבצל הקצוץ, העשבים והשמן; קציצות טעימות בזכות שפע העשבים; קציצות בניחוח עדין – הבהרט שנאי מוסיפה אינו דומיננטי מדי ויכול להשתלב עם מרבית הבישולים שלי. ובכל מקרה אנחנו לא אוהבים טעם של בהרט מודגש; קציצות מוצקות בזכות הביצים ופירורי הלחם.
המצרכים:
4 קילו בשר טחון
8 בצלים קצוצים דק דק
2 צרורות של פטרוזיליה קצוצים דק דק
2 צרורות של כוסברה קצוצים דק דק
6 ביצים
1 וחצי כוסות פירורי לחם
חצי כוס שמן
כף מלח
כף פלפל שחור
כף בהרט

הקפאה: אחרי שהעיסה מוכנה אני לוקחת תבנית חד פעמיות גדולות, מכסה אותם בנייר אפיה ומתחילה ליצור קציצות קטנות, בערך בגודל אגוז מלך. אני מסדרת את הקציצות על התבנית, בצפיפות ומקפיאה. בינתיים אני מכינה עוד כמות זהה של קציצות, מוציאה את התבנית מהמקפיא, שמה נייר אפיה מעל שיכבה הקציצות הקודמת, שמה מעל את הקציצות שזה עתה יצרתי ומקפיאה שוב. אני בונה כך שכבות שכבות של קציצות מופרדות בנייר אפיה ומביאה את הכל להקפאה מלאה.
כשהקציצות קפואות לגמרי אני אורז אותם. לפעמים ב 3- 4 קופסאות גדולות, והן מחכות שם בתפזורת,  לפעמים בשקיות שמכילות כמות סבירה לארוחה, בערך 30 קציצות, אני לא ממש סופרת.

שימושים:

כדי להכין קציצות ברוטב, מכינים את הרוטב לפי בחירה וכשהרוטב רותח מסדרים פנימה את הקציצות, במצב עדיין קפוא. פשוט מוציאים קציצות מהמקפיא לפי הכמות הרצויה.

כדי להעשיר את החמין או תבשיל, מכינים את החמין כמו שרגילים ואחר כל מכניסים פנימה קציצות קפואות. אצלי מאוד אוהבים קציצות בחמין, הילדים או להבדיל אלו שכבר השיניים שלהם לא משו נהנים הרבה יותר מקציצה רקה מאשר מבשר. לרוב אני מסדרת באותה צלחת גם חתיכת בשר וגם קציצה או שתיים. באותה  צורה מעשירים גם כל תבשיל עוף או בשר. למשל השבוע הכנתי צלי בשר בקר וזיתים, ולקראת הסוף שמתי פנימה מספר קציצות, הן ספגו נהדר את כל טעמי הצלי, היה מוצלח במיוחד והקטנים ממש נהנו מהן.

כדי להכין קובות: מכינים את מרק הקובה. כשהוא מוכן מכינים את מעטפת הסולת, וכשהיא מוכנה מוציאים את הקציצות, כל פעם מעט, מכסים אותן במעטפת בצק דקה, סוגרים וזורקים ישר לסיר המרק

כדי למלא עופות: אצלנו מאוד אוהבים עופות שלימים ממולאים וכך אני ממלאה – מוציאה מהמקפיא 4-5 קציצות ושמה בקערה. מבשלת בחצי בישול אורז, או דגן אחר (בורגול וכולה) ומצרפת גם לקערה. מוסיפה שאר דברים טעימים כגול בוטנים, צנוברים, מעשירה בתיבול ואולי גם עשבים ומערבבת עם הקציצות עד למרקם אחיד. בהתחלה הקציצות קפואות, אבל בגלל שהן קטנות הן מפשירות יחסית מהר. כשהמילוי מוכן אני ממלאה את בטן התרנגולת.

אין תגובות: