~~ אורז הודי מבושם / 2 גרסאות מעולות ~~

Riz idien parfume


מי שאוהב אורז, מי שאוהב אוכל מבושם, מי שאוהב אוכל הודי, כולם יחד הולכים לאהוב את המנה הזו.
חשוב לי לציין שהאורז הזה משתלב נפלא עם כל מנה הודית אחרת, אבל לא רק! גם עוף ברגיל וגם שניצל טרי יוהבו להיות מוגשים על יד אורז שכזה.

~
 שימו לב לשתי גירסאות (וגם 2 תמונות).
הגירסה הלבנה (2 התמונות הראשונות) היא גירסה שאני הכנתי וצילמתי: יש בה חלב קוקוס אבל אין בה לא כורכום ולא קארי. הגירסה הצהובה  היא גירסה שאבא שלי הכין לנו בפעם האחרונה שביקרנו אצלו, אין בה חלב קוקוס אבל יש בה כורכום.  שתיהן טעימות מאוד. שתיהן.
~
קבלו טיפ שלמדתי מאבא שלי באותו יום: בסיום בישול האורז (לפני שפותחים אותו) הוא מעביר את הסיר לכיור כשחציו (של הכיור) מלא במים קרים. כך הוא עוצר את החום והגרירים שבתחתית הסיר גם הם נשארים אחד אחד ולא סובלים מבישול יתר.



מצרכים
2 כוסות אורז (עדיף בסמתי)
1 בצל קצוץ
2 עלי דפנה
1 מקל קינמון
2 מסמרי ציפורן
3 תרמילי הל מעט "דפוקים" בעזרת קנה של סכין או עלי ומכתש
אופציה: כפית כורכום (או קארי)
1.5 כוס חלב קוקוס (באותו נפח של כוס האורז) או מים.
2.5 כוס מים רותחים (כנ"ל)
מלח

הכנה
שוטפים את האורז עד שמי השטיפה יוצאים צלולים
מטגנים במעט שמן את הבצל עד שהוא משנה את צבעו לחום בהיר. מוסיפים את עלי הדפה, מקל הקינמון תרמילי ההל ואם רוצים את הכורכום (או הקארי) ומערבבים עד שכל התבלינים מתחילים להפיץ מריחם.
מוסיפים את האורז ומערבבים היטב עד שכל הגרגרים מצופים בשמן המתובל והאורז חם מאוד (נוגעים). מוסיפים את חלב הקוקוס המים הרותחים והמלח, מביאים לרתיחה על אש חזקה, מעבירים ללהבה נמוכה מאוד, מכסים ומבשלים 20 דקות. מכבים ומחכים עוד 5 דקות לפני שפותחים את הסיר.




Riz idien parfume
Frire 1 oignon couper fin jusque jolie coloration brun, rajouter 2 feuilles de lauriers, 1 baton de canelle, 2 clouf de giroffle, 3 cardamon legerment ouvert et si on veut 1 cac de curcum (ou curry). bien melanger jusque bonne odeur.
Rajouter 2 verres de riz bien rince et bien melanger jusque ce qu'il impregne les epices et qu'il se rechauffe. Rajouter 1.5 de lait de coco (ou de l'eau) et encore 2.5 verre d'eau brulante, porter a ebulition a feu fort, couvrir, mettre a tres petit feu et cuir sans ouvrir 20 minutes. Laisser fermer encore 5 minutes.


אין תגובות: