~~ פאי גבינה קרמי על דובדבנים ת-ע-נ-ו-ג ~~

Tarte au fromage et a la cerise - recette en francais plus bas


לפני פחות משנה חברתי עדה נתנה לי מתכון של פאי גבינה בטעם של געגוע, חבל שחיכיתי כל כך הרבה זמן עד שהכנתי אותו! הבצק פריך אבל גם נימוח בזכות כמות קטנה של אבקת אפיה, המלית עם מרקם מעולה, לא כבד ומעט קרמי, והדובדבנים בפנים  - אליפות. הציפוי במקור כולל שמנת חמוצה וסוכר וניל אבל הערב אציע לכם עוד 2 אפשרויות: בתמונה למעלה הכנתי את הפאי מדובדבנים בצנצנת והשתמשתי במיץ כדי לרקוח ציפוי ובתמונה שלמטה השתמשתי בדובדבנים טריים וויתרתי על הציפוי כדי להנות מהיופי של הפרי המבצבץ.

אם רוצים להכין ציפוי טעים בתהליך מקוצר פשוט מכינים ג'לי דובדבנים מוכן מאפקה ומים ויוצקים אותו.



מצרכים לבצק (מידות לפי כוס מדידה אוניברסלי)
1.5 כוס קמח
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כוס סוכר
100 ג' חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
1 ביצה
מצרכים למלית

500 ג' גבינה 5%
1 כוס חלב
1 כוס סוכר
3 ביצים (אני השתמשתי ב- 6 חלמונים שהיו לי באותו רגע)
3 כפות קמח  
1 שקית סוכר וניל

בנוסף
כוס דובדבנים מגולענים (אפשר מצנצנת)
2 כוסות מיץ דובדבנים (מצנצנת)
שקית סוכר וניל
2 כפות אבקת ג'לי דובדבן

מכינים את הבצק:  מערבבים את הקמח, אבקת האפיה והסוכר, מוסיפים את החמאה, מעבדים עד ליצירת פירורים, מוסיפים את הביצה, מעבדים עד ליצירת כדור, משטיחים על תבנית אפיה "פאי" בקוטר 26 ומקפיאים לפחות 30 דקות.
מכינים את המלית: מעבירים לקערה את כל חומרי המלית ומערבבים לבלילה דלילה (אני משתמשת באותה קערה ששימשה להכנת הבצק).
מרכיבים ואפים: מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מוציאים את התבנית עם הבצק מהמקפיא, מסדרים עליו את הדודבנים המגולענים יוצקים את המלית ואופים כ- 30 דקות או עד שהיא יציבה אך מעט רוטטת במרכז. מצננים.
מצפים: יוצקים את מיץ הדבדבנים לסיר יחד עם הסוכר וניל ומבשלים עד שהנוזלים הצטמצמו בחצי מכבים, מוסיפים את הג'לי, ומערבבים היטב וכשהמיץ מתחיל להתקרר ולהתייצב יוצקים אותו על הפאי.



Tarte au fromage et a la cerise -  (mesure celon verre de 240 ml, moule 26)
Faire une pate brisee avec 1.5 verre de farine, 1 cac de levur chimique, 1/2 verre de sucre, 100 gr de beurre et 1 oeuf. Etaler sur un moule a tarte et congeler 30 minutes au moin.
Melanger dans un grand saladier: 500 gr de fromage blanc, 1 verre de lait, 3 oeufs, 3 cas de farine et 1 sucre vanille.
Sortir la pate du congelateur, repartire des cerises denoyauter sur la base, verser l'appareil au fromage et enfourner a 180 jusque legerement tremplotant au milieu - environ 40 minutes. Laisser refoidire.
Mettre dans une petite casserol 2 verres de jus de cerises avec 1 sucre vanille et reduir de moitier. eteindre et rajouter 2 cas de poudre de gelee de cerise. Quand ca commence a se figer verser sur la tarte et refoidire.

אין תגובות: