~~ מכתב מהמטבח שלי: מתכונים וסיפורים ~~

~~ שרשרת אסדו ביין, סילאן וג'ינג'ר טרי ~~
בס"ד

  ערב טוב!

האם הזדמן לכם להכין מנות מנתח אסדו?

אני הכרתי את הנתח הזה רק בשנים האחרונות, תחילה שילבתי אותו בחמין (מבקשים מהקצב שפונדרה, זה אותו נתח, אבל בחיתוך שטוח) ואחר כך גם למדתי לקנות אותו בחיתוך ארגנטינאי – שרשרת המשלבת עצם/בשר/שמן לסירוגין.

את השרשרת אני אוהבת לאפות בתנור, תחילה אופים בחום גבוהה מאוד (200 מעלות!!) ואחר כך, נותנים לא להצלות, מכוסה, שלוש שעות ויותר, בחום נמוך מאוד. התוצאה משובחת במיוחד!




~~ צלי בשר בסגנון קורדובה ~~


אני ממשיכה עם נושא הבשרים ומציעה לכם עוד מנה חגיגית מאוד, הפעם עם נתח מסורתי יותר, והוא צלי כתף – מספר 5. המתכון כאן (לחץ על הקישור) הוא קלאסיקה, הבשר יפה בפריסה, נמס בפה ובעל טעם עשיר שאני יכולה להגיד עליו שאין מי שלא אכל ממנו, כולל ילדים, ולא אהב אותו. לתוצאה חגיגית עוד יותר אני מכפילה את כמות הפטריות. אחחח מעדן!
~~כתף כבש בתנור ~~

עוד מנה מעולה וחגיגית אצלנו והיא קבועה בחג השני של פסח זה הכתף כבש הזאת (לחץ על הקישור) . אבל בדיוק זאת. אפויה בתנור עם עשבי תיבול טריים, צלויה מתחת לגריל בדקות האחרונות כדי שתהייה שזופה יפה..

טוב, תמיד אני אומרת לסובבים אותי, אני מעדיפה פסח 3 פעמים בשנה ולא פורים אחד. ששש. לא לגלות. אולי זה קשור לכתף הזו.

                      ~ צלי לשון בזיתים ולימון ~~



אחרון ודי, עבור הרבה משפחות צלי לשון הנה הבחירה החגיגית הראויה לעמוד על שולחן חג, כאן (לחץ על הקישור) תמצאו גם מתכון וגם הנחיות איך לטפל בנתח.

 אני זוכרת היטב את המחמאות שקיבלתי מ- 100 סועדים כשהכנתי עבורם את המנה  לכבוד שושן פורים  לפני כמה שנים.
~~ כשר לפסח ~~
זהוא, בשעה טובה אני יכולה להגיד שהמטבח מוכן. הארונות ריקים, נקיים, מוכנים לקלוט את הכלים והמצרכים של פסח, המקרר מבריק עם נייר יפה בפנים, המקפאים גם הם, בקיצור אין יותר חמץ בבית.

נמשיך לבשל רגיל, עם הכלים הרגילים, אבל עם מצרכים כשרים לפסח, ומי שחשקה נפשו בפיצה / לחמניה וכולה, מוזמן לעשות זאת בגינה. בבית בשביל תקופת המעבר יש עוגיות פפושדו. יותר מאוחר (ביום ראשון בבוקר) אכין עוגיות מעשה בית, ואם יהיה לי זמן גם אשתף אתכם במקבץ מתוקים.


יום שני – ערב חג – לוז

בוקר מוקדם: שריפת חמץ עם הילדים בגינה
בהמשך: טיול רגלי לירקן עם הילדים: חסה, סלרי פירות וירקות טריים.
מחצית היום: מחדשים מברשות שיניים, מתקלחים, מסיימים בישולים אחרונים
צהוריים ממש: חוצים את הכביש  לדליה לוי השכנה (אמא של ישי נתי שיר ועוד) ואוכלים שם צהריים, כבכול שנה, מרק תימני עם חילבה ועסיד מקמח מצות 14:00 : כולם בבית ישנים – דממה.
16:00: שותים תה, מכינים חרוסת עיראקית (מתכון בקישור) עם הילדים, סוגרים הכנות אחרונות, מצטלמים, מדליקים נרות,  מברכים  "להדליק נר של יום טוב", מלווים את אבא לבית הכנסת בבגדים חגיגיים ואומרים לכולם חג שמח בדרך.




בשורות טובות!
מרילין














אין תגובות: