~~ מכתב מהמבטח שלי, מתכונים וסיפורים ~~



~~ סלט חצילים בלימון שום מרווה ופיסטוק ~~
בס"ד

אני אוהבת מרווה מאוד מאוד. ריח המרווה תמיד מעלה בי זיכרון ילדות רחוק רחוק, שאני אפילו לא יודעת מה הוא! אני מריחה ואני נזרכת..יש שם בית מעץ, יש שם גינה עם שולחן ערוך והכל פורח סביב. וריח של מרווה.


אני אוהבת לשתות מרווה חלוטה, להוסיף אותה לעוף שבתנור, לשלב אותה בגראטין תפוח אדמה, לשדך לה צלי בקר ויין וכמובן גם להוסיף אותה בתוך לחם ביתי. הכל הולך, היא תמיד רצויה ואהובה.
 
~~ עוגת תותים ונשיקות מהממת של טלי ~~


חגגנו הרבה ימי הולדת ברבעון האחרון, כולל לפני פסח, בתוך פסח, אחרי פסח, ועוד השבוע הזה היה לנו אחד- אחרון לעונה.

משמע הכנתי המון עוגות יומולדת, לא תיעדתי את הכל מרוב עומס, אבל את היפיופה הזו כן. הקטן ביקש "לייקח גבוה עם המון קצפת ותותים" בדיעבד מסתבר שהוא בכלל לא אוהב תותים, אבל זה רק פרט טכני.

נזכרתי במתכון ששלחה לי חברתי טלי המהממת. "מתכון של טלי  - עוגת תותים ונשיקות מהממת". המתכון נמצא למטה, ברשומה שעוסקת בתותים (לחץ כאן). תודה טלי, היה נ-ה-ד-ר. במקור העוגה חצויה לשני חלקים, אבל בעלי רצה להראות לי איך חותכים עוגה ל- 3 חלקים, אז זרמתי. שלום בית.

~~ טורטליני במילוי פטריות ושקדים  ~~

פסטה בבית זה פרויקט לא קטן במיוחד אם אין מכונת פסטה ואין קמח דורום אבל לא רציתי לוותר. במיוחד שהמנה הוזמנה על ידי כלת יום ההולדת, וטוב עשיתי, הם יצאו כל כך טעימים וכולם פשוט "התעלפו" עליהם.
רידדתי את הבצק הכי דק שאפשר, קיפלתי ל- 3 חלקים, רידדתי שוב, קיפלתי שוב, כל פיסת בצק קיפלתי ורידדתי 10 פעמים. היו 5 פיסות. הפרויקט התחיל ב- 8 בערב ונגמר אי שם באמצע הלילה, אבל גם זה רק פרט טכני.

את המילוי כמובן הכנתי יום לפני כן:
טיגנתי המוון בצל, הוספתי המון פטריות מכל הסוגים ואידיתי עד לאידוי מלא. הוספתי חצי כוס יין לבן, אידיתי. הוספתי עוד חצי כוס יין, ושוב אידיתי. תיבלתי במלח פלפל ומרווה קצוצה, והוספתי חופן אגוזים קצוצים, והופ! המילוי המקורר נכנס לכיסונים. רוטב שמנת עשיר על יד וגן עדן זה כאן.
                           ~ ביצים ממולאות  ~~


 


בשבוע שעבר דובר רבות על ביצים ממולאות בפורום YNET כשר, ופתאום נהיה לי חשק להכין גם.

  לרוב אני חותכת את הביצים לסירות אבל הפעם חתכתי את הביצה כשהיא עומדת,  רוקנתי את הפנים הצהוב, עשיתי ממנו מילוי עם שפע בצל מטוגן, מיונז, חרדל ועשבים ומלאתי בהזלפה. יצא טעים וחמוד מאוד..

כדי שהביצה תעמוד צריך לכתום את הבסיס, כמובן.
בשורות טובות ב"ה!

מרילין

אין תגובות: