~~ אורז מעולה עם טורשי וצימוקים ~~

Riz au turchi et au raisin secs (recette en francais en bas)



יעל הקטנה אמרה "אמא, את האורז הצהוב, תעשי תמיד בטעם הזה!" וכל פעם שמישהו טעם ואמר " יו, איזה טעים האורז, אפשר לשבוע רק מלאכול אותו! " שקד המציאה שזה היא שהכינה!
בדרך כלל אני משתמשת בתבלין טורשי  כדי לתבל את המחמצים שלי, אבל בעקבות דיון על סוגי הבהרט שהתקיים עם חברתי אורני והמלצתה לשלב את ה- "בהרט טורשי" באורז, בזריזות יישמתי, ואין מה להגיד, ממש טעים!

תערובת הטורשי כוללת בין היתר אבקת עמבה, כורכום וקארי והיא משתלבת כל כך טוב באורז, אני ממש ממליצה להתנסות בה! עוד משהו שחמותי לימדה אותי: אורז אוהב מלח, וחשוב לשים כמות מספקת ממנו בזמן בישולו כדי להנות מהטעם שלו. 


מצרכים
1 בצל קצוץ דק
רבע כוס שמן (לא זית) 
2 כפיות תבלין טורשי
2 כוסות אורז
חצי כוס צימוקים
מלח
4 כוסות מים רותחים
להגשה: חופן כוסברה טרייה קצוצה


הכנה
מטגנים את הבצל עד לצבע זהוב בהיר, מוסיפים את התבלינים, האורז והצימוקים ומערבבים היטב עד שכל האורז מצופה וצבוע יפה, ממשיכים לערבב / לטגן עד שהאורז חם מאוד למגע.
מוסיפים 4 כוסות מים רותחים (זהירות זה עושה פשששששש), מכסים, מעבירים ללהבה הכי קטנה שאפשר ומבשלים מבלי לפתוח 20 דקות. מכבים, משהים את הסיר מכוסה עוד 10 דקות לפני שפותחים.
מעבירים לכלי הגשה, מפזרים כוסברה טרייה ומגישים.



riz au turchi et raisin
Dorer 1 oignon emmince avec 1/4 de verre d'huile, rajouter 2 verres de riz,  2 cac d'epice turchi (si vous n'en avez pas, vous pouvez mettre du curry indien de meme quantite), 1/4 de verre de raisin sec et du sel et bien melanger en faisant revenir jusqu'a ce que le riz soit tres chaud. Verser 4 verres d'eau (attention, ca fait pchhh), couvrir et faite cuir 20 minutes sur le feu le plus petit que vous avez, sans decouvrir. Eteindre et laisser couvert encore 10 minutes. Servir avec du coriandre frait cisele par dessus.

ולפני שאני נפרדת מכם, קצת תמונות שצילמתי היום












4 תגובות:

Winnie אמר/ה...

מרילין המנה נשמעת ונראית מאד מאד מעניינית, מביוחד שזה עם צימוקים.
רק שאני חייבת לשאול אותך - מה זה טורשי? אף פעם לא שמעתי על התבלין הזה.....

רחלי אמר/ה...

הלכתי לחנות תבלינים וביקשתי טורשי, המוכר אמר שאין תבלין כזה :-(

ראיתי שכתבת מה התבלין מכיל, אפשר בבקשה כמויות?

כלב שהתחפש לאפרוחון אמר/ה...

איזה בלוג מקסים! התמונות איכותיות ומקצועיות ביותר !
נהנת כל פעם מחדש, המשיכי כך, אני מעריצה גדולה שלך !

כלב שהתחפש לאפרוחון אמר/ה...

איזה בלוג מקסים! התמונות איכותיות ומקצועיות ביותר !
נהנת כל פעם מחדש, המשיכי כך, אני מעריצה גדולה שלך !