מכתב מהמטבח, מתכונים וסיפורים

20/02/2013
 
בס"ד
 
נובמבר 2009. זה התאריך שבו הכנתי את חיתוכיות חלבה ואגוזים של רקפת האלו ושגם צילמתי אותן. מאז הכנתי אותם לפחות עוד 20 פעם, אבל לא הצלחתי לצלם שוב.
 
הן קלות להכנה וטעימות מאוד מאוד, החיסרון היחיד שאני מוצאת להן זה שהמצרכים די יקרים, אבל לאור העובדה שבסופו של דברים מתקבלת כמות גדולה מאוד, שהן עוברות הקפאה, ושהן תמיד גורפות הצלחה, הן באמת מומלצת.  

 
~~ משנכס אדר ~~
 
 
אוכלים פרג.
ריכזתי כאן את כל המתכונים מהבלוג שיש בהם פרג:
תמצאו שם עוגיות, עוגות, פאיים, לחמניות וגם חזה העוף ממולא בפרג (טעים!) שיתפרסם בע"ה במערכת ידיעות אחרונות בקרוב.
 
 
 
300
 
השבוע, בערבים אפיתי קצת. לא הייתה לי כוונה להשתגע עם אפיית יתר למשלוחי מנות, אבל בכל זאת לא רציתי לוותר על דברים שהם כבר מסורת. חלק יוגשו בימים הקרובים בשביל האווירה וחלק יכנסו למשלוחים שלנו ושל אמא. גם לקחתי בחשבון שיש לנו אורחים בשושן פורים ויש לדאוג לכיבוד.
 
300 מקרודים. מתכון חדש, מוצלח ביותר, עדכנתי את כל השינויים וגם צילמתי תמונה חדשה. איך הווילונות של המטבח? נכון יפה? (-: המקרודים עברו ל- 2 קופסאות גדולות והוקפאו.
 
300 אוזני סמבוסק: כפי שפירסמתי לא מזמן, מוצלח מאוד. הבצק נוח בדיוק כמו זכרתי משנה שעברה. הילדים ביקשו טעימה ואמרו "עוד!". גם הם (האוזניים) עברו להקפאה בקופסאות גדולות.
 
300 לחמניות ביס מקושטות: (3 קילו קמח) את הבצק הכנתי אתמול בערב, בבוקר עיצבתי לכדורים והתחלתי לאפות לפני הצהוריים. יותר מאוחר, כשהקטנים קמו משנתם חילקתי מכחולים ונתתי להם לצייר עליהן עם עיסת קקאו. היה שמח. יותר מאוחר, כשהגדולות באו הן ארזו אותן אחת אחת בניילון נצמד, הדביקו מדבקות "לחמיות מתוקות" וירדו לאמא להכניס למקפיא.
 
 
4 עוגות מוס שוקולד – קוקוס על בראוניז, בגירסה פרווה. אחת כבר יצאה לירושלים לחברתי אורטל שילדה בן בשעה טובה.
4 עוגות מוס פסיפלורה, בגרסה חלבית אבל במקום שכבות של בצק יצרתי שכבות מרנג קוקוס, כפי שחברתי מלכי לימדה אותי להכין. אלו מיועדים לכמה משפחות עם בעיות גלוטן.
כל העוגות הוכנו בקוטר של 18 ס"מ.
 
הכנתי גם פסיפלורות ממולאות...בע"ה אספר לכם על זה יותר מאוחר.
                     ~~ אז שברתי את המבטח ~~
 
 
 
 
אז הנה. כך ניראה המזווה אחרי ששברו אותו. הורידו את הקירות, הסירו את כל המדפים, שמו קורה  תומכת למעלה ויצרו תקרת גבס. בתוך הגבס הוכנה תשתית לתאורה, בקירות, בפנים התקנו שקעים למוצרי החשמל השונים, על פי סרטוט שלי ועל דופן הקיר הפנימי הותקנו מתגים לשליטה על התאורה במטבח ובחדר האוכל.
לפני שנה בדיוק – חמין ממולאים
אה!!!!!
 
מי המוכשרת שצילמה אבל לא רשמה מתכון? מי המוכשרת שהכינה את החמין הזה לפחות חודשיים ברציפות ואמרה "אחר כך ארשום, הרי אני מכירה בעל פה", ועבר הזמן..ועדיין אין מתכון?
 
ומה בכל זאת אני זוכרת?
בצלים, עלי סלק וסלקים ממולאים בתערובת של אורז ובשר ביחס של אחר לאחד, פטרוזיליה כמובן  וגם מלח פלפל ובטח שהיה שם גם בהרט של קציצות.
מעל הכל רוטב "חמוד חילו" המורכב מעגבניות מבושלות, מלח לימון וסוכר. ופלאטה. המון זמן פלאטה.
 
 
בשורות טובות!
מרילין
 

תגובה 1:

בתאל אמר/ה...

ואוו ואוו ואווו!!
מאיפה הכוחות האלו לאפות כ"כ הרבה?
וכל הכמות הזאת של הקמח???
מעניין כמה קמח את קונה בשבוע :)
כל הכבוד לך את נשמעת כ"כ נפלאה,
זה בכלל לא פשוט לאפות כשיש ילדים בבית ועם הכמויות שלך...בכלל....חחח
פורים שמח!!