~~ כדורי בשר באפונה וארטישוק ~~


זה מעולה אומר בעלי
.כל פעם שאני מבשלת תבשיל הכולל אפונה אני נזכרת במטבחה של מדאם אביטבול – אישה גדולה מהחיים שפתחה לנו את ביתה ואת ליבה.
למשפחת אביטבול לא היה סלון עם ספות: היה שם שולחן ענאקי שתמיד, תמיד היו מסובים סביבו אנשים, שאגב שבאו לשאול לדעתו של אב המשפחה בכל עיניין (מסייר אביטבול היה איש משכיל בעל ידע עצום ששימש את מלך מרוקו בזמנו) היו מתכבדים ממטעמיה הערבים הכול מיגע כפיה - לחמים, תבשילים, ריבות, מחמצים..למעשה אני  לא זוכרת את מדאם אביטבול במקום אחר מאשר במטבח
וסביבה גבעות של שום מקולף, קערות עם פיסות בשר מושרות, תרנגולת מקרקרת גם היה (אב המשפחה היה בין היתר שוחט) וערמות של תרמילי אפונה שחיכו לחילוץ ערימות זו מילה קטנה
~
אז בשבילי בישול האפונה, במיוחד בתבשיל עם ניחוח מרוקאי, זה קצת נוסטלגיה, והזיכרון שאני מעלה כאן על הכתב זו דרך להגיד תודה למשפחה הנפלאה שהייתה לנו כבית שנים ארוכות
.
.
מצרכים
חצי קילו בשר טחון
כף שום כתוש
צרור פטרוזיליה קצוצה
בצל מגורד גס סחוט - לאקסטרה רכות כמו שאומרת סבין
שתי ביצים
שתי פרוסות לחם או חלה בלי הקרום
כפית כורכום
כף רסק עגבניות
מלח - פלפל
פירורי לחם על פי הצורף כדי שיהיה אפשר ליצור כדורים - עד חצי כוס בערך


~
שמן זית
בצל קצוץ
גבעול סלרי קצוץ
עשר שיני שום קצוצות
כפית יפה של כורכום
כף פפריקה אדומה
כף מרק עוף
צרור כוסברה קצוץ
שלוש כוסות אפונה קפואה
שקית ארטישוק קפואים - שנים עשר חתיכות בערך
מלח פלפל
מיץ מחצי לימון

הכנה
טובלים את הלחם בכלי עם המים, סוחטים ושמים בקערה
לתוך הקערה מוסיפים את כל שאר מצרכי הקציצות
לשים עד ליצירת עיסה הומוגנית – תוך מעיכת הלחם
שומרים במקרר לספיגת הטעמים
~
בסיר רחב מטגנים את הבצל עד שמתחיל להתרכך
מוסיפים את הסלרי ומטגנים עוד מספר דקות
מוסיפים את השום ואת התבלינים ומתגנים תוך ערבוב כ- 5 דקות
מוסיפים את הכוסברה, האפונה ואת הארטישוק ומערבבים היטב
מוסיפים מים לדי כיסוי ועוד קצת ואת מיץ הלימון
מבשלים כ- 10 דקות בבעבוע עדין
יוצרים קציצות מעיסת הבשר ושמים אותן בסיר
שומרים על רתיחה קלה כל הזמן כדי שהקציצות לא תתפרקנה
מכסים, מבשלים כ- 50 דקות ו
מגישים על יד אורז לבן

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

טעים מאוד והארומה שהתפשטה בבית במהלך הבישול, יאמי. אחלה אתר

judith27k אמר/ה...

אשפית המטבח,

הייתי חייבת לנסות ואני רוצה למסור לך תודה ענקית.
הכנתי לשבת את מרק העדשים הכתומות עם הלימון והכוסברה, הקציצות הללו עם האפונה ולבבות הארטישוק והלשון עם הזיתים והלימון. שלושתם יצאו פשוט מעדנים. הדבר היחיד שלא הלך זה האלו מטאר שנשרף לי כי לא הייתי שם כל הזמן להשגיח ולערבב.

שבוע טוב שיהיה לך ושוב תודה רבה!!!

יהודית