~~ אוזני המן הכי טובים שיש~~

מרילין איילון

אז תשאלו לפי מה אני קובעת שהם הכי טובים? כי אני פשוט קובעת. הבצק טעים טעים ונמס בפה, המלית גם היא סופר טעימה, בטעם חזק של פרג, רעננות של הדרים ומעט קראנציות בזכות השקדים. שנים שנים שלא הסכמתי לטעום אוזני המן, הטעם של העוגיה היבשה חסרת הטעם שיצא לי לטעום פעם - פעמיים כשעליתי לארץ פשוט נחקק בזכרוני והעוגיה הזו סוווגה אי שם יחד עם הרוגלך שמגישים בחדר הישיבות של המורים.
רק אחרי לחץ מצד בעלי שכל שנה מחדש ממש התחנן שאכין אוזני המן, ואחרי שחברתי תמר המליצה על הבצק המופלא של אמא שלה הסכמתי לנסות. פלא פלאים. לא היה לזה שום קשר עם מה זכרתי. העוגיה שיצאה תחת ידי קיבלה סיווג חדש:  "מסוכן ביותר". כבר 4 או 5 שנים שאני מכינה את המתכון הזה, ברוב הפעמים בגרסה החלבית (ליגה א') לפעמים בגרסה פרווה (גם טובות מאוד!) ובעיניי זו באמת עוגיה מוצלחת מאוד.
מרילין איילון
הערב אפיתי את הנגלה החמישית והאחרונה לעונה (זה התחיל בראש חודש הדר ב'). חלק בקופסה על השיש, בתקווה שהם ישמרו עד לפורים (וגם אם לא, אני סיימתי עם זה), וחלק נארזו מנות מנות, ויצורפו למשלוחים.

מצרכים לבצק
1/2 2 כוסות קמח
1/2 כפית אבקת אפיה
1/2 כוס סוכר
קורט מלח
200 גרם חמאה או מרגרינה קרה, חתוכה לקוביות קטנות
קליפה מגוררת מתפוז אחד
2 חלמונים
2-4 כפות מיץ תפוזים טרי
מלית פרג  - שקדים - לימונית
3/4 כוס מים
3/4 כוס סוכר
50 גרם חמאה (או מרגרינה)
קליפה של לימון שלם (אפשר גם של אשכולית, ניסיתי זה מעולה)
2 כוסות פרג טחון טרי
100 גרם שקדים טחונים (עדיף גס, כדי להרגיש את המרקם)
1 כף פירורי לחם (או סולת)
עוד 1/2 כוס מים
מכינים את הבצק: שמים במעבד מזון את הקמח, אבקת האפייה, המלח הסוכר וגרד התפוז ומערבבים. מוסיפים את החמאה (או המרגרינה) ומעבדים עד שהבצק הופך לפירורים. מוסיפים את החלמונים ומיץ התפוזים ומעבדים עד לקבלת בצק חלק. אם הבצק מעט יבש מוסיפים עוד מעט מיץ תפוזים (כף או שתיים). עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומאחסנים במקרר לשעה.
מכינים את המלית: מכניסים לסיר בינוני קטן את המים, הסוכר, החמאה, קליפת הלימון ומביאים לרתיחה. מצרפים את הפרג, השקדים ופירורי הלחם ומבשלים על אש קטנה כ- 10 דקות או עד שהתערובת ממש סמיכה. מוסיפים את החצי כוס מים הנוסף בהדרגה תוך כדי בחישה וממשיכים לבשל עד למרקם סמיך. מכבים ומקררים היטב, עדיף במקרר. הקירור המלא של המלית עוזר בעיצוב העוגיה אחר כך.
מכינים
ממלאים ואופים: מקמחים משטח עבודה, מרדדים, קורצים עיגולים, שמים כפית מלית במרכז העיגול (כמות המלית תלויה בגודל האוזניים כמובן), יוצרים צורה של אוזן, מסדרים על מגש ואופים כ- 15 דקות או עד שהן מתחילות להזהיב. אפשר לפזר אבקת סוכר כשהן קרות.
מרילין איילון

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

בכל פעם שממתין לי במייל עדכון שלך אני פותחת לאט כי יודעת שתכף יתגלה אוצר נוסף שנכנס ישר לפנתיאון...
כל מתכון שלך הוא פצצה מתקתקת,ענוג ומושלם !

Unknown אמר/ה...

ניסיתי את המילוי היום והוא פשוט מושלם! תודה!

הילה אמר/ה...

היי
כמה זה 2 כוסות פרג בגרם?

Unknown אמר/ה...

נראה חצי כוס סוכר עם המילוי הרבה